הרב בני לאו: אסור לרמוס את קדושת השבת בירושלים

הרב בני לאו מתייחס לפרשת סגירת המרכולים בשבת במרכז העיר ירושלים ואומר, "יש כאלה שאוהבים אש, כאילו לא חסרות נקודות חיכוך. מדובר על מתווה רגיש המאזן בין חלקים שונים בעיר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/08/15 17:49 ד באלול התשעה

הרב בני לאו: אסור לרמוס את קדושת השבת בירושלים
אביגיל פיפרנו, צילום: אביגיל פיפרנו

הרב בני לאו מתייחס היום (ד') לפרשת הקנסות נגד המרכולים במרכז העיר ירושלים, שתוביל ככל הנראה לסגירתם, ואומר כי המגמה לסגירתם של המרכולים הינה לגיטימית ומבורכת.

בהתייחסו למאמר של ניר חסון ב'הארץ' כותב הרב לאו בדף הפייסבוק שלו כי "בשלהי הקיץ יש כאלה שאוהבים להבעיר אש. כאילו לא חסרות נקודות חיכוך, מפרסם ניר חסון מאמר על מלחמות השבת בירושלים".

"כל מי שעוקב מקרוב אחרי מהלך קבלת ההחלטות בעיר יודע שההיפך הוא הנכון. מדובר על מתווה רגיש שמבקש לאפיין ולאזן בין חלקים שונים במרחב העירוני", ממשיך הרב לאו וכותב.

"עצם השם ״ירושלים״ לא הופך את כל השטח המוניציפאלי ל״עיר הקודש והמקדש״. ומן הצד השני - ירושלים טעונה בעוצמה של רגשות דתיים ולאומיים ורמיסת קדושת השבת בה היא פגיעה בסמל דתי ולאומי. לכן ניווט ראש העיר את ההחלטה לאכיפה מוגבלת במקומות מסויימים ואכיפה מוגברת במקומות אחרים. זוהי מנהיגות שחותרת ליצירת שלום ולא מחרחרת מלחמה", מסכם הרב לאו.

מדובר בתמיכה מפתיעה של אחד הרבנים הליברליים בירושלים, אשר נחשב לרב של רבים מתנועת 'התעוררות' שיצאה נגד המהלך של ברקת לסגירת המרכולים.

כזכור, הבוקר פורסם ב'כיפה' כי עיריית ירושלים החליטה לקנוס את בעלי חנויות המכולת הפתוחות בשבת. מדובר בשמונה מרכולים הפתוחים גם בשבתות במרכז העיר ועד עתה לא נאכף האיסור לפתיחת החנויות בשבת.

ההערכה שמדובר ככל הנראה בניסיונו של ראש העיר, ניר ברקת, להרגיע את הנציגים החרדים בעירייה בשל זעמם על פתיחת מתחם היס פלנט בשבתות מה שמעורר בשבועות האחרונים הפגנות של חרדים בנושא.