הרב בן ארצי: "חורבנה של טורקיה קרוב"

המקובל הרב ניר בן ארצי לא מתרגש מהתדרדרות היחסים הדיפלומטיים עם הטורקים. בסיור בקברי צדיקים הוא קובע: ישראל יכולה לחסל את חיל הים הטורקי בתוך דקות

חדשות כיפה אורי פולק 15/09/11 11:14 טז באלול התשעא

הרב בן ארצי: "חורבנה של טורקיה קרוב"
אמת ואמונה,ויקפדיה -cc-by-sa, צילום: אמת ואמונה,ויקפדיה -cc-by-sa

המקובל הרב ניר בן ארצי, נוהג מעת לעת להעביר התייחסויות הנוגעות ליחסים בין-לאומיים. במהלך סיור שערך השבוע בצפון הארץ, התייחס הרב בן ארצי להתחממות ביחסים בין ישראל לטורקיה וקבע כי הצד הישראלי יכול להיות רגוע.

"חורבנה של טורקיה קרוב. רעידות אדמה, אסונות ושטפונות צפוים בעולם. רק היהודים בארץ ישראל יינצלו מאימת אסונות הטבע", אמר הרב בן ארצי במהלך הסיור, שהוגדר במטרה "לבטל גזירות רעות לקראת ימי הדין". הרב בן ארצי אף הוסיף, נוכח הצהרותיו של ראש הממשלה הטורקי, כי גם אם תבצע טורקיה פעולה צבאית נגד ישראל, הרי שצה"ל יוכל להתמודד איתה. "גם אם טורקיה תשלח עשרים אוניות בכדי להשמיד, חלילה, את ישראל - בתוך דקות אחדות ישראל תחסל את כולן", הבטיח הרב בן ארצי.

בשולי דבריו התייחס הרב בן ארצי לימים הנוראים ולחגי תשרי ומתח ביקורת על החסידים היוצאים מן הארץ לתפילות על קברו של רבי נחמן מברסלב, באומן שבאוקראינה. לדברי הרב בן ארצי, "מי שעוזב את בני משפחתו ונוסע להתפלל בחוץ לארץ, מבייש את ארץ ישראל".