הרב בזק: מדוע שוב ושוב מתגלים זיופים בבחירות במגזר החרדי?

הרב אמנון בזק מתייחס להחלטת בית המשפט על קיומן של בחירות חוזרות בבית שמש ותוהה האם הפעם "ישכיל הציבור החרדי להיאבק בתופעה הפסולה של שקר ומרמה הגורמים לחילול שם שמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/13 10:18 כח בטבת התשעד

הרב בזק: מדוע שוב ושוב מתגלים זיופים בבחירות במגזר החרדי?
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

הרב אמנון בזק מישיבת ”הר עציון“, מתייחס היום (ג‘) להחלטת בית המשפט על קיומן של בחירות חוזרות בעיר בית שמש, תוך שהוא מאשים את ההנהגה החרדית בהתעלמות מתופעת הזיופים החוזרים ונשנים בבחירות - תוך התמקדות דווקא בסיפור המקומי של העיר בית שמש.

”ההנהגה החרדית עסוקה במאבק נגד החלטת בית המשפט לבטל את הבחירות בבית שמש, ובכך היא מחמיצה את השאלה המרכזית בכל העניין: מדוע שוב ושוב מתגלים זיופים בבחירות במגזר החרדי, מבלי שאיש, כולל גדולי הפוסקים החרדיים, יקדיש מאמץ למנוע את התופעה המוכרת במקום להעניק לה הסכמה שבשתיקה“, כתב הרב בזק בעמוד הפייסבוק שלו.

לדבריו, מאחורי התופעה הזו עומדת, בין היתר, גם ”ההתייחסות הבעייתית מצד עצמה לנבחר ציבור כמי שאמור לפעול בראש ובראשונה למען אינטרסים מגדריים יצרה תלות בלתי-סבירה בתוצאות הבחירות, וממילא המטרה מקדשת את האמצעים גם כאשר ה'מצווה' באה בעבירות חמורות“.

עוד טען הרב בזק כי גם ”המנטליות הגלותית שעל פיה מותר ליהודי לרמות את הפריץ כדי לשרוד המשיכה להתקיים גם במדינת ישראל, כשבתפקיד הפריץ הפעם - מדינת ישראל על מוסדותיה השונים“.

לדבריו, סיבה נוספת היא ”הפורמליזציה של ההלכה יצרה קהות חושים מסוימת לגבי מיקומו של המוסר הטבעי בתוך המערכת. כמו לגבי נושא השירות הצבאי, גם כאן השאלה המוסרית הכבדה והמודעות לחילול השם שנגרם אינן משמשות מרכיב משמעותי במרחב הציבורי“.

הרב בזק תהה ”האם אחת ולתמיד ישכיל הציבור החרדי להיאבק בתופעה הפסולה של שקר ומרמה הגורמים לחילול שם שמים, חשובה הרבה יותר מאשר שאלת זהותו של ראש העיר בית שמש“.