הרב בזק: לשלב חרדים בבית היהודי

הרב אמנון בזק קורא לצרף חרדים מתונים כדוגמת הרב חיים אמסלם ונשים חרדיות בתוך הבית היהודי. לדבריו, "שילובן בתוך ´הבית היהודי´ יהווה אמירה מקורית, אמיצה וחשובה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/12/14 10:05 טז בכסלו התשעה

הרב בזק: לשלב חרדים בבית היהודי
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

לאחר שקרא לפצל את הבית היהודי לשתי מפלגות שונות, קורא הרב אמנון בזק במפתיע לצרף חרדים מתונים ונשים חרדיות לבית היהודי על מנת להרחיב את השורות.

"טוב יהיה אם ב'בית היהודי' ירחיבו את השורות לא רק לכיוון חילוניים-מסורתיים, אלא גם לכיוון חרדים-מתונים, ובמסגרת זו יינתן ייצוג לשתי דמויות סמליות: ראשית, לרב חיים אמסלם, ראש תנועת 'עם שלם', המהווה סמל למגמת פסיקה ספרדית אותנטית, מקילה ומאירת פנים, שהולכת ונעלמת מן העולם. הרב אמסלם גילה אומץ רב בפסיקותיו ובהשקפתו הפתוחה, התומכת בהשתלבות החברה החרדית בשירות צבאי ובעבודה”, כותב הרב בזק בפוסט בדף הפייסבוק שלו.

"שנית, יש מקום לשלב אישה חרדית, מתוך קבוצה של נשים אמיצות המנהלות מאבק אבוד לשילוב נשים במפלגות החרדיות. נשים אלו זוכות לקיתונות של בוז בתקשורת החרדית, ואף לקללות ולאיומים מכל הסוגים. אולם הן מאמינות בכך שלא ניתן להמשיך עם ההסתמכות הכלכלית בחברה החרדית על יציאת נשים לעבודה בכל תחומי החיים, מצד אחד, ועם מניעת אפשרויות התפתחות וקידום של נשים גם בתחום הפוליטי".

"אינני יודע כמה פוטנציאל אלקטורלי ישיר קיים בשתי הקבוצות (בהחלט ייתכן שיש!), אולם מבחינה ערכית והשקפתית, שילובן בתוך 'הבית היהודי' יהווה אמירה מקורית, אמיצה וחשובה", מסכם הרב בזק.