הרב בזק: יש להוקיע את מעשיהם פייגלין ושטבון

הרב בזק מוחה כנגד ´הזגזגנות הפוליטית´ של חברי הכנסת שטבון ופייגלין ופוסק שמדובר בהתנהלות הגובלת באיסורי תורה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 13/01/15 17:31 כב בטבת התשעה

הרב בזק: יש להוקיע את מעשיהם פייגלין ושטבון
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

הרב אמנון בזק מישיבת הר עציון תוקף בחריפות בדף הפייסבוק שלו את התנהלותם הפוליטית של יוני שטבון ומשה פייגלין ופוסק שמעשיהם גובלים באיסורי תורה של גניבת דעת.

"הציונות הדתית מתייחסת בסלחנות רבה מדי לתופעת הזגזגנות הפוליטית של אנשים מתוכה, וכך נוצרת תחושה שמה שאסור לאחרים, אצלנו מותר”, הוא כותב. "זה התחיל מיוני שטבון, שיום אחד הכריז על התלהבותו מחוק הגיוס ולמחרת הצביע בכנסת נגדו; שיום אחד הקים תנועה שקראה להתעלם מחילוקי הדעות בציונות הדתית ולהתאחד במפלגה אחת, ויום אחר פרש מהמפלגה המאוחדת בקול תרועה רמה".

הרב בזק מפנה אצבע מאשימה גם כלפי המפסיד בבחירות הפנימיות בליכוד, פייגלין: "כעת זה ממשיך עם משה פייגלין, שעשרים שנה הנהיג תנועה בעייתית בפני עצמה, שאנשיה התפקדו למפלגת שלטון שלא באמת הזדהו עמה על מנת לנסות להשתלט עליה מבחוץ (ושרבים ממנה כלל לא הצביעו בפועל למפלגה זו), ולפני שבועיים עוד טען בלהט שהליכוד הוא ביתו, וכעת, לאחר שלא נבחר למקום ריאלי, הוא עושה תפנית של 180 מעלות ומכריז ש"לליכוד כבר אין שום משמעות" ואין כל סיבה להצביע עבור מפלגה זו. החלפת עמדות באופן קיצוני כל כך ובזמן קצר כל כך מצביעה על אינטרסים פוליטיים העומדים מאחורי זגזוגים הללו, וגובלת באיסורי תורה של גנבת דעת", פוסק הרב בזק.

הרב בזק יוצא בקריאה לרבנים ואנשי רוח ללא כל קשר להשקפת עולם או לעמדה פוליטית, לצאת נגד תופעה בעייתית זו, הסותרת מהותית לדבריו, את דרישתה של התורה שפיו ולבו של האדם יהיו שווים. "מי שעובר בשתיקה על התנהלות כזו במקומותינו, אינו רשאי לבקר פוליטיקאים ממחנות אחרים שנוקטים באותה שיטה; ציפי לבני, אמיר פרץ, צחי הנגבי ואחרים לפחות אינם מתיימרים לפעול בשם התורה"