הרב בזק: אין סיבה להחמיר באירועים שמחים ולדרוש להפריד בין גברים לנשים

הרב אמנון מגיב לקביעתו של הרב אבינר ב´כיפה´ לפיה יש להפריד בין גברים לנשים באירועים באופן גורף וטוען "יש מקום לחשוש האם בפרסום פסק מסוג זה אין יותר נזק מאשר תועלת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/02/14 20:21 ט באדר א'

הרב בזק: אין סיבה להחמיר באירועים שמחים ולדרוש להפריד בין גברים לנשים
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

הרב אמנון בזק, רב בישיבת הר עציון, מגיב לפרסום תשובתו של הרב שלמה אבינר הבוקר (א') בכיפה, אשר קובע באופן חד משמעי כי יש לקיים אירועים כגון חתונות וכדומה בהפרדה מלאה בין גברים לנשים. "מפעל התשובות של הרב אבינר ראוי להערכה אך מדי פעם קשה להבין מה הערך שרואה הרב בפרסום תשובות מסוימות שעל פיהן רוב רובו של הציבור הדתי עובר על איסורים, גם כאשר גישתו שנויה במחלוקת בתוך העולם התורני", אומר הרב בזק.

"מבחינה הלכתית", כתב הרב אמנון בזק בדף הפייסבוק שלו, "זה מאות שנים שפוסקים סוברים ששאלת ישיבה מעורבת בשמחות תלויה במציאות, ורבים מהם הזכירו את דברי בעל ה'לבוש', מחשובי פוסקי אשכנז, שכתב: "ואין נזהרין עכשיו בזה, ואפשר משום דעכשיו מורגלות הנשים הרבה בין האנשים ואין כאן הרהורי עבירה כל כך'".

"מה שהיה נכון ביחס לחברה בפולין של המאה ה-16", מבהיר הרב אמנון בזק, "רלוונטי בקל וחומר למציאות בימינו, שבה בכל מערכות החיים החברה מעורבת - בעבודה, ברחוב, בשירות הציבורי ועוד, וממילא הכנסת חשש יצר הרע דווקא לתוך ישיבה בשלחן אחד בחתונה איננה מסתברת. אין בכך כדי לזלזל בחשיבות שמירת צניעות נאותה בחברה מעורבת, אולם אין סיבה ללכת לחומרא דווקא באירועים שמחים ומרגשים ולדרוש להפריד, בין היתר, בין בעל לאישה, בניגוד לאורח חייהם הרגיל".

"גם למחמירים, יש מקום לחשוש האם בפרסום פסק מסוג זה אין יותר נזק מאשר תועלת, ושיותר משהפרסום יגרום לאנשים מסוימים לאמץ גישה הלכתית מחמירה, הוא עלול להעמיק אצל רבים אחרים תחושה של ניכור וחוסר מחויבות כלפי ההלכה גם בדברים שאינם שנויים במחלוקת", מסיים הרב בזק את דבריו.