הרב ארלה הראל: עדיף שהומו דתי לא יחבק גבר

בתשובה לשאלה אודות חיבוק חברי המוביל להתעוררות גופנית ענה הרב הראל כי אין איסור למגע חברי בין גברים אך עדיף להימנע. "כבר היו מקרים שהדבר הוביל למקומות לא רצויים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/02/14 12:10 כו באדר א'

הרב ארלה הראל: עדיף שהומו דתי לא יחבק גבר
מתוך הסרט ואהבת, צילום: מתוך הסרט ואהבת

עדיף שהומו דתי לא יחבק גבר אחר? כך ענה הרב ארלה הראל בתשובה לשאלה בנושא. בשו"ת באתר 'כמוך - הומואים דתיים אורתודוקסים' נשאל הרב האם מותר להומו דתי לחבק באופן חברי גבר אחר למרות שלעיתים הדבר עלול לגרום להתעוררות גופנית.

בתגובה, ענה לו הרב כי "התורה אסרה עלינו קרבה לעריות. חז"ל מלמדים אותנו שהכוונה לכל העריות ושהדבר כולל חיבוק ונישוק דרך קרבה", כשהוא מביא כמקור את הלכות איסורי ביאה של הרמב"ם.

"קרבה בין שני גברים לא נאסרה", ממשיך הרב ומסביר, "משום שרוב הגברים אינם חשים התעוררות מינית במגע עם גבר אחר".

"עם זאת", הוא מוסיף. "לעניות דעתי, גבר אשר כן חש התעוררות כזו, טוב לו שישתדל להימנע ממגע כזה".

הרב מדגיש כי אינו יכול לומר בוודאות שהדבר אסור לחלוטין כאשר זה לא נעשה למטרות הנאה מינית אך "וודאי שראוי להימנע, הן משום איסור 'מקשה עצמו לדעת', משום חשש הוצז"ל, ומשום איסור התורה של הרהור עבירה".

הרב הראל מוסיך כי "במצבים מסוימים מגע בין גברים עלול להביא לידי חטא ממש, ואני אומר זאת מתוך ניסיון של מספר סיפורים שהגיעו אלי, על חיבוק תמים, באמת, שהתפתח למקומות לא רצויים".

"לכן", מסיים הרב. "עצתי היא שתעשה כל מאמץ להימנע מקרבה כזו, כפי האפשר, באופן טבעי, בתנאי שהדבר לא מונע ממך קשר חברתי רצוי ונכון עם ידידיך".