הרב אריאל: השתתפות בכנס עם רפורמים נותנת להם לגיטימציה

הרב יעקב אריאל, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, מותח ביקורת על השתתפות רבנים בכנס "במעגלי צדק" בו ישתתפו גם גורמים רפורמים – וטוען כי היא "אינה ראויה"

חדשות כיפה אורי פולק 11/07/11 09:29 ט בתמוז התשעא

הרב אריאל: השתתפות בכנס עם רפורמים נותנת להם לגיטימציה
יחצ, צילום: יחצ

הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן, מתנגד אף הוא להשתתפות רבני הציונות הדתית בכנס התנועה החברתית-דתית "במעגלי צדק" הצפוי בי"ז בתמוז הקרוב. כפי שדווח בכיפה, הרבנים יובל שרלו ובני לאו צפויים לנאום מעל הבמה המרכזית בכנס, יחד עם גלעד קריב, ראש התנועה הרפורמית בישראל.

הרב אריאל, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, סבור אפוא כי "כידוע הרפורמה לוחמת בכל במה אפשרית להכרה בה וב"רבייס" שלה" וכי כיוון שכך "להשתתפות רבנים עם "רביי" רפורמי נותנת לגיטימציה לרפורמה ולכן היא אינה ראויה".

אתמול פסק גם ראש ישיבת "אור וישועה" בחיפה ורב הטכניון, הרב אליהו רחמים זייני, כי על אף שהנושאים בהם עוסק הכנס חשובים לחברה בישראל, הרי ש"לא יתכן שהשבת הצדק החברתי תתבצע על חשבון ההרס הרוחני של עמנו וקעקוע יסודותיו האמוניים". לטענתו "השתתפות בכנס כזה תיהפך למתן גושפנקא להרס זה, לכן אסור. יש לפנות להנהלת ולמארגני הכנס, ולבקש מהם שינוי התוכנית, אולי יואילו לשמוע".

כפי שדווח בשבוע שעבר, במכתב גינוי נגד הכנס, שהגיע לידי כיפה ומופץ ברשת האינטרנט, נכתב כי "התנועה עושה טעות קשה כשהיא פונה אל קהל רפורמי, במקום לפנות אל המיינסטרים של הציונות הדתית. כיצד אפשר לקדם נושאים מהותיים בחברה הדתית פנימה, אם קורצים אל זרמים נידחים כמו הרפורמים או הקונסרבטיבים?".

בתנועה התקשו להבין מדוע הזמנתו של גורם רפורמי לכנס מעוררת מהומה. בשיחה עם כיפה ביקשו להסביר כי השתתפותם של הגורמים הרפורמיים בכנס היא חלק ממהלך עקרוני אותה מובילה התנועה. "מדובר בכנס שפונה לציבור הרחב ועל כן בכוונתנו לפתוח את השערים גם כלפי זרמים נוספים ביהדות, כמו התנועה הרפורמית", אמרה לכיפה עדי ברינבוים, רכזת הכנס. לדבריה, "הרב קריב ישא דברים על במה המרכזית, לצד הרב שרלו והרב לאו ויעסוק בסוגיית הצדק בירושלים". לשאלת כיפה השיבה בירנבוים כי "השתתפותו של הרב קריב לא עוררה מחלוקת בקרב יתר המשתתפים".