הרב זייני נגד כנס "במעגלי צדק"

ראש ישיבת "אור וישועה" מתח ביקורת על השתתפות רבני הציונות הדתית בכנס התנועה החברתית, בו ישתתפו גורמים רפורמים. "השתתפות בכנס תהפך למתן גושפנקא להרס זה", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 10/07/11 09:12 ח בתמוז התשעא

הרב זייני נגד כנס "במעגלי צדק"
אריה, ויקפדיה -cc-by-sa, צילום: אריה, ויקפדיה -cc-by-sa

הרב אליהו רחמים זייני, ראש ישיבת "אור וישועה" ורב הטכניון, מותח ביקורת על השתתפות רבני הציונות הדתית בכנס שעתידה לקיים בי"ז בתמוז התנועה החברתית "במעגלי צדק". כפי שדווח בכיפה, הרבנים יובל שרלו ובני לאו צפויים לנאום מעל הבמה המרכזית בכנס, יחד עם גלעד קריב, ראש התנועה הרפורמית בישראל.

בהתייחס לכנס טוען הרב זייני כי "הטיפול בבעיות חברתיות ובצדק החברתי מצווה גדולה מאד היא" וכי לאור זאת, הרי שמדובר בזכות להשתתף בכנס. ואולם, הרב זייני טוען בתשובתו, שהתפרסמה באתר "אור וישועה" כי "לא יתכן שהשבת הצדק החברתי תתבצע על חשבון ההרס הרוחני של עמנו וקעקוע יסודותיו האמוניים".

"אם אותו האיש שהנך מציין היה מופיע על תקן יהודי סתם השותף לחתירה לצדק, לא היה בכך בעיה, אבל כיון שהוא מופיע במעמד של 'רב רפורמי', השתתפות בכנס כזה תיהפך למתן גושפנקא להרס זה, לכן אסור", קובע הרב זייני. עם זאת, הוא טוען כי במקביל "יש לפנות להנהלת ולמארגני הכנס, ולבקש מהם שינוי התוכנית, אולי יואילו לשמוע".

כפי שדווח בשבוע שעבר, במכתב גינוי נגד הכנס, שהגיע לידי כיפה ומופץ ברשת האינטרנט, נכתב כי "התנועה עושה טעות קשה כשהיא פונה אל קהל רפורמי, במקום לפנות אל המיינסטרים של הציונות הדתית. כיצד אפשר לקדם נושאים מהותיים בחברה הדתית פנימה, אם קורצים אל זרמים נידחים כמו הרפורמים או הקונסרבטיבים?".

בתנועה התקשו להבין מדוע הזמנתו של גורם רפורמי לכנס מעוררת מהומה. בשיחה עם כיפה ביקשו להסביר כי השתתפותם של הגורמים הרפורמיים בכנס היא חלק ממהלך עקרוני אותה מובילה התנועה. "מדובר בכנס שפונה לציבור הרחב ועל כן בכוונתנו לפתוח את השערים גם כלפי זרמים נוספים ביהדות, כמו התנועה הרפורמית", אמרה לכיפה עדי ברינבוים, רכזת הכנס. לדבריה, "הרב קריב ישא דברים על במה המרכזית, לצד הרב שרלו והרב לאו ויעסוק בסוגיית הצדק בירושלים". לשאלת כיפה השיבה בירנבוים כי "השתתפותו של הרב קריב לא עוררה מחלוקת בקרב יתר המשתתפים".