הרב אקשטיין: התנהלותו של הרב אבינר בעניין הקרן לידידות מקוממת

נשיא הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין מגיב בחריפות בשיחה ל'כיפה' על המתקפה של הרב אבינר נגד תרומות הקרן למיגוניות "השתלחות באנשים ללא בדיקת העובדות צריכה לקומם כל אדם דתי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/08/14 15:59 טו באב התשעד

הרב אקשטיין: התנהלותו של הרב אבינר בעניין הקרן לידידות מקוממת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחרונה קבע הרב אבינר במאמר כי אסור להשתמש ב'מיגוניות' שהקרן לידידות תרמה לאנשי הדרום כמחסה למתקפות הטילים מעזה, הרב יחיאל אקשטיין, נשיא הקרן לידידות, מגיב בחריפות לדברים.

הרב אקשטיין, שהיה מנוע מלהגיב עד עתה משום ששהה בשבוע האחרון במחנה פליטים שהקים באוקראינה עבור יהודים שברחו מאימת הקרבות במזרח המדינה, אומר בשיחה ל'כיפה' כי "מצער בעיניי שהרב אבינר ממשיך להשמיץ אותי מבלי שהוא קיים עד עתה ולו בדיקה אחת מול הקרן לשם בירור העובדות. הרב אבינר ממשיך לעשות זאת גם אחרי ששורה ארוכה של רבנים בכירים בציונות הדתית, בניגוד אליו, בדקו את העובדות והגיעו למסקנה שאין כל בעיה בפעילות הקרן לידידות. התנהלות זו של הרב אבינר, של השתלחות באנשים ללא בדיקת העובדות מולם, צריכה לקומם כל אדם דתי".

"לכן, בכל הכבוד הראוי, לאור התנהלות זו של הרב אבינר, אין זה פלא שמסקנתו ההלכתית מוזרה כל כך. על פי ההיגיון של הרב אבינר, לכל תושבי ישראל אסור להשתמש במכשירי אם-אר-איי בבתי החולים, באלפי מקלטים באיזור הדרום ששופצו על ידי הקרן לידידות, להנות מכיפת ברזל ועוד ועוד".

עוד מוסיף הרב אקשטיין ומבהיר כי "מאחר ששקר זה שב על עצמו, שוב ושוב, אף שבעיניי הדבר היה צריך להיות ברור לכל בר דעת, אשוב ואבהיר כי אני מתנגד נחרצות לכל סוג של מיסיון, גלוי או סמוי, ישיר או עקיף. צר לי שהרב אבינר נגרר אחר גורמים אינטרסנטיים שונים שחושבים לעצמם כי על ידי החזרה על השקר הזה הוא יהפוך לאמת. ראוי לציין גם כי זהו הקו שלי בכל משך 36 שנות פעילותי ופעילות הקרן לידידות בסיוע למדינת ישראל".

עם זאת, לדבריו, הוא מתכוון להמשיך בפעילותו במלוא המרץ: "אדגיש ואומר: בניגוד למה שהרב אבינר וסיעתו חושבים לעצמם, איננו נרתעים מההשתלחויות שלהם, ובכוונתנו להמשיך במלוא הכוח לסייע למאות ארגונים במדינת ישראל, ביניהם גם ארגונים דתיים וחרדיים רבים. לכן התמיכה הרבה שאנו מקבלים מרבנים ומחברים בציבור הדתי מחממת את ליבנו ומוכיחה שתמו הימים בהם הציבור מובל, כעיוור באפלה, אחר השמצות חסרות בסיס מהסוג הזה".

לסיום, אקשטיין מפנה אצבע לכמה רבנים נוספים, כמו הרב צפניה דרורי, שיצאו נגד הקרן ומבקש לדעת מה עמדתם ההלכתית בנוגע לפסיקת הרב אבינר: "כמו במקרה של הרב אבינר אני חושב שזכותו של הציבור הדתי לדעת מה היא עמדתם של הרבנים הנוספים שהשמיצו אותי ואת הקרן בנושא זה. האם גם הם מיישרים קו עם פסיקתו של הרב אבינר בעניין המיגוניות".