הרב אפרתי על כניסת הרפורמים לצה"ל: "עליית מדרגה וניסיון השתלטות"

בעקבות חשיפת כיפה בדבר שיתוף הפעולה בין חיל החינוך לבין התנועה הרפורמית בישראל, קורא הרב ברוך אפרתי להתערבות הרב הצבאי הראשי, בניסיון "לחסום את השפעתם בצה"ל"

חדשות כיפה אורי פולק 23/08/11 21:58 כג באב התשעא

הרב אפרתי על כניסת הרפורמים לצה"ל: "עליית מדרגה וניסיון השתלטות"
אתר קהילת זית רענן, צילום: אתר קהילת זית רענן

"פלורליזם איננו תירוץ, לא הכל לגיטימי בשם הפלורליזם היהודי. היהדות הפתוחה המכילה במוטת כנפיה את השמאל הדתי והימין הדתי גם יחד, אסור לה שתהיה פתוחה למגמות שאינן כפופות לה' ולתורתו שנטע בתוכנו. אלה אויבים שיש להשמידם מתחת השמיים הציבוריים ולא לתת להם לגיטימציה", כך אומר היום (ג') לכיפה הרב ברוך אפרתי, ראש קהילת "זית רענן" באפרת, בתגובה לחשיפת כיפה בדבר מעורבותם של גורמים רפורמים בפעילות חיל החינוך בצה"ל.

כפי שפורסם לראשונה בכיפה, בחודשים האחרונים מקיים חיל החינוך שבתות עיוניות לצוערים במסלולי הקצונה והפיקוד הבכירים בצה"ל, שבמרכזן העיסוק בתכנים רפורמיים, המביא ליצירת פירוד בין חניכים דתיים לחילונים.

מדו"ח פנימי בצה"ל שהגיע לידי כיפה מתברר כי חיל החינוך קיים בחודשים האחרונים עשרות שבתות אירוח בישיבה החילונית "בינה", בתמיכת "קרן פוזן" המעודדת את תפיסת היהדות כתרבות ולא כדת או לאום ובהתבסס על ערכים רפורמים וקונסרבטיבים. בין היתר השתתפו בשבתות אלו צוערים מבית הספר לקצינים בצה"ל, צוערים בקורס היוקרתי לפיקוד ומטה בצה"ל ואף סגלים בכירים ביחידות מילואים.

הרב אפרתי טוען כי כל שיתוף פעולה חינוכי עם התנועה הרפורמית, הינו פסול מעיקרו. "התנועה הרפורמית היא מחוץ לגדר, מגמתה אינה מגמת השכינה. היא הקליפה של סטרא דשמאלא, הצד החיצוני ההמוני והשטחי הבא להוריד את האלוקות אלינו ולרמת הטינוף בה נמצאת המציאות, במקום לדרוש מהמציאות לעמול ולהתנקות ולהתרומם אל ה'".

לטענתו, הרפורמה הופכת את היהדות לכזו המאפשרת, ללא דרישת עמל או מהפך של האדם החוטא, להשיג את דבר ה'. "אנו מחונכים אחרת", קובע הרב אפרתי, "נושאי כלי ה' צריכים להיות טהורים וברים ולא כנועים לטומאתם". לדבריו של הרב אפרתי, "חברי וחברות הציונות הדתית הרחבה, מפאתי הר עציון ועד בית הר המור, יודעים כי התנועה הרפורמית בארה"ב וגרורותיה בארץ ישראל גיבשה תכנית מפורטת לכבוש את החברה הישראלית ולרשת את ההגמוניה ההלכתית של נאמני התורה. יש לה מימון המיועד לזה ספציפית, ותכנית פעולה. בשם המוסר האנושי והפתיחות היהודית למכלול עמדות הם מנסים להכנס. התורה שלנו, משמאל ומימין, המחוייבת להלכה ולקדושת השכינה שבחז"ל, עומדת בסכנה גדולה".

"העובדה שהם נכנסים לצה"ל ומטמאים את מוחות החיילים היא עוד עליית מדרגה לא מפתיעה", קובע הרב אפרתי, שסבור כי הציבור הדתי "נרדם בשמירה", זאת לעומת הרפורמים שהינם "ערים, מתוקצבים וממוקדי מטרה". הרב אפרתי קורא לציבור הדתי בישראל לשים את לבו אל "נורות האזהרה" המעידים על ניסיונות ההשתלטות של הזרם הרפורמי - ולדעת לשים לזה סוף.

הרב אפרתי קרא לרב הצבאי הראשי "לעמוד בראש מחנה השכינה בצה"ל ולמצוא את הדרך לחסום את ההרצאות שלהם בדרכך הגדולה כתמיד". עוד קרא הרב אפרתי לאנשי חינוך "לדעת להילחם בחכמה ובטוב דעת בתופעה הזאת ולא לתת לארס לפעפע בנו".