הרב אפרתי: מבקשים לבטל לא את הרבנות הראשית אלא את התורה

הרב ברוך אפרתי תוקף בחריפות את יוזמת הסוכנות היהודית לפעול להקמת בתי דין לגיור שלא תחת סמכות הרבנות הראשית וטוען כי רוב מוחלט של רבני ישראל ימשיך לגבות את הרבנות הראשית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/06/15 14:57 ח בתמוז התשעה

הרב אפרתי: מבקשים לבטל לא את הרבנות הראשית אלא את התורה
דוברות דרך אמונה, צילום: דוברות דרך אמונה

"אינני מתפלא על צעד זה, הנובע מרצון עז לכופף את התורה ומוסריה כלפי הערכים הפלורליסטים", אומר ל'כיפה', יו"ר 'דרך אמונה', הרב ברוך אפרתי בתגובה על הודעת הסוכנות היהודית כי תפעל להקמת בתי דין עצמאיים לגיור בחו"ל שלא תחת סמכות הרבנות הראשית.

"התורה וגדולי חכמי ישראל מצויים תחת מתקפה מצד גורמים ליברליים, המבקשים למשול בפסיקה ההלכתית ולעקם אותה כלפי צרכיהם ודעתם. לא את הרבנות הראשית מבקשים הם לבטל, אלא את היות התורה בעלת עמוד שדרה וערכי נצח", מאשים הרב אפרתי ומוסיף, "אנו חיים בעולם חופשי. הרבנים הליברלים מהזרמים הרפורמים והניאו-אורתודוכסים יכולים להמשיך לתייר בעולם, לגייר היכן שירצו, עם מי שירצו, את מי שירצו, אולם האמת לא תשתנה - רוב מוחלט של רבני ישראל מכל המגזרים ימשיכו לגבות את הרבנות הראשית לישראל שייסד מרן הרב קוק זצ"ל כמרכז ענייני ההלכה הממלכתיים בארץ ישראל. רק היא הסמכות להכיר ולאשר גיורים המגיעים מחו"ל למדינת ישראל. היא ולא אף אחד אחר, חייכן וותרן ככל שיהיה", מצהיר הרב אפרתי.

לדבריו, הדבר פשוט על פי החוק ועל פי היושר ההלכתי - גר שיגיע למדינת ישראל עם תעודת גיור החתומה בידי 'בית דין שריא' שרבניו אינם מוכרים בידי הרה"ר (למשל אנשים שאינם נאמנים לשו"ע ולפסיקה המרכזית של גדולי הפוסקים) גיור שכזה לא יוכר ממלכתית בידי הרב הראשי. הוא מוסיף כי הרבנות נאמנת למסורת הפסיקה בענייני גיור כפי דעת רוב ככל גדולי הדורות האחרונים, ולכן לא תרצה ולא תוכל לאשר גיור פיקטיבי.

"הניסיונות החוזרים ונשנים של ארגוני רבנים סוררים לעקוף את זקני פוסקי ישראל, את התורה, על מנת לאפשר גיורים נרחבים 'של כל הזרמים'- יכשל. כפי שנכשל ניסיונם בתוככי המדינה שוב ושוב" מצהיר הרב אפרתי. "אנו שלווים ובטוחים בגואלנו ד' צבאות המוביל את המהלכים כולם על כל עיכוביהם. נפעל מתוך עמדת אמונה בהשם שלא ייטוש עמו ותורתו, הלא דודנו הבטיח לרעייתו- 'כי לא תישכח מפי זרעו', ולפיכך לא יועילו פעלולים ליברלים כלשהם, גם אם יש להם מטען ממוני ורוחני מקרנות זרות", תוקף בחריפות הרב אפרתי.

כזכור, דווח היום ב'הארץ' שבסוכנות היהודית הוחלט להפעיל בתי דין עצמאיים שיעסקו בגיור בחו"ל על ידי רבני הקהילות המקומיות ובשיתוף רבנים אורתודוכסיים מישראל, ככל הנראה מארגון צהר.