הרב אמנון יצחק: אוכלי הבשר בכשרות אורות אליהו אכלו טרף

בשיעורו השבועי עסק הרב אמנון יצחק בשאלות כשרות שונות, וטען כי אין היום בשר בכשרות "חלק". עוד אמר, "הרב אליהו הסיר את ההשגחה מהכשרות אורות אליהו. מה היה עד אז? אכלו נבלות וטרפות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/07/15 11:55 ה באב התשעה

הרב אמנון יצחק: אוכלי הבשר בכשרות אורות אליהו אכלו טרף
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב אמנון יצחק טען בשיעורו השבועי כי אין היום בשר בכשרות "חלק" כלל וכי אוכלי הבשר בכשרות אורות אליהו אכלו טרף.

במהלך השיעור הקרין הרב יצחק סרטון בו נראים שוחטים של בד"צ אורות אליהו כשהם שוחטים פרה, דבר אשר גרם לצעקות בהלה מצד נשים וילדים שהיו באולם, בשל ברוטליות המראות, וטען כי מדובר בבשר טרף.

"בימים האחרונים הודיע הרב שמואל אליהו שמסירים את ההשגחה מהכשרות הנקראת אורות אליהו, על שמו של אביו המנוח. מה היה עד אז? אכלו נבלות וטרפות", אמר הרב יצחק. "שחיטה של אורות אליהו איך נעשית? איך בודקים סכינים ואיך שוחטים. אני מאמין שחלק ממכם אכל פה וכל הסירים שלכם טריפות".

בסרטון בו נראים לכאורה שוחטים של בדצ אורות אליהו הם מדברים בינם לבין עצמם תוך שהם משחיזים את הסכינים: "אתה תסבך את עצמך בדברים האלה. יבוא הרב יראה פה שנים, יצעק לשמים. תאמין לי ה-2 דקות שהוא יתאפק זה כלום לעומת שהרב יראה פה שנים. לך תצא מזה. וגם, הלו, אתה עם זכוכית מגדלת עכשיו, איך שאתה תלך הרב יבוא", אך לא ברור מה עומד מאחורי דבריהם, למרות שבהחלט נראה כי הם עושים דבר שאינו מותר.

במהלך הקרנת הסרטון הסביר הרב יצחק כי בדיקת הסכין צריכה להיראות משלושה צדדים, בעוד נראה שהשוחט בודק רק את פנים הסכין. עוד הוא מסביר כי המשגיח מוצא סרכות, דבר אשר הוא אומר הופך הבשר לטרף. "בפועל זה טרף. הוא מנתק את הסרכא נגד ההלכה ועל פי מרן זה טרף. הוא אומר שזה חלק למרות שזה טרף". עם זאת ככל הנראה לא מדובר על טרף לכל הדעות, אלא רק לספרדים מכיוון שמדובר בפסילה של הבשר כ'חלק' ומהדרין. "אכלתם טרף. מה שאתם אוכלים זה טרף".

צפו (דקה 1:05):

(מראות קשים של שחיטה)