הרב אמנון בזק: על אנשי הרבנות הראשית לנטוש את נורמות הקומבינות

הרב בזק התייחס לפיצוץ ישיבת הוועדה למינוי דיינים בידי הרב ציון בוארון "איך ייתכן שרבנים המכהנים בתפקידים כה בכירים לא הבינו מעצמם שאינם יכולים לבחור בבן או בגיס שלהם?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/06/14 18:03 ז בסיון התשעד

הרב אמנון בזק: על אנשי הרבנות הראשית לנטוש את נורמות הקומבינות
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

הרב אמנון בזק התייחס היום (ה') לפיצוץ ישיבת הוועדה למינוי דיינים בידי הרב ציון בוארון לאחר שבנו נפסל לתפקיד ותהה "איך ייתכן שרבנים המכהנים בתפקידים כה בכירים לא הבינו מעצמם שאינם יכולים לבחור בבן או בגיס שלהם?"

הבוקר (ה') התכנסה הוועדה למינוי דיינים התכנסה בלשכתה של שרת המשפטים ציפי לבני בניסיון למנות דיינים חדשים לבית הדין הרבני. במהלך הישיבה אמורה הייתה הוועדה לסנן 75 מועמדים בולטים מתוך מאות, כשמתוכם ימונו בסך הכל 15 דיינים לבית הדין הרבני.

חברי הוועדה למינוי דיינים הם שרת המשפטים ציפי לבני, שני הרבנים הראשיים - הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, הרב ציון אלגרבלי, הרב ציון בוארון, השר גדעון סער, חברי הכנסת שולי מועלם ואלי ישי וכן עורכי הדין אשר אקסלרוד, מרדכי אייזנברג ורחל לב מור.

במהלך הישיבה פרצה סערה כאשר הרב ציון בוארון, חבר הוועדה וחבר בית הדין הרבני הגדול, עזב בזעם כשהבין כי שרת המשפטים גייסה רוב לפסילתו של בנו, הרב ינון בוארון, וכן פסילת גיסו של הרב הראשי דוד לאו, הרב אריאל שוויצר, בטענה כי מדובר בניגוד אינטרסים.

"קשה להבין מדוע נציגי הרבנות הראשית בוועדה למינוי דיינים היו זקוקים לשרה ציפי לבני כדי לפסול את האפשרות שהוועדה תבחר דיינים שהם קרובי משפחה של חברי הוועדה", אומר הרב בזק.

"כיצד ייתכן שרבנים המכהנים בתפקידים כה בכירים לא הבינו מעצמם שהם אינם יכולים לבחור בבן או בגיס שלהם לתפקיד דיין? האם התעלמה מהם ההלכה שקרוב פסול לדון או להעיד? ומדוע נורמות בסיסיות המקובלות בכל מוסד ציבורי מתוקן אינן אמורות לחול על דיינים המייצגים את תורת ישראל? האם בדרך זאת ילמד הציבור על הצורך לאמץ את ההלכה כדרך המשפט בישראל?", שאל.

"אם חפצים חברי הרבנות הראשית לשקם את מעמדה הציבורי, עליהם בראש ובראשונה לנטוש את נורמות הקומבינות המלוות אותה מזה שנים, ולהעמיד את עקרונות היושר והצדק ההלכתיים והמוסריים כאחד כנר לרגליהם, במיוחד כשמדובר במינויים בעלי השלכות על החברה כולה".