הרב אמנון בזק: להתייחס בחשדנות לרב המציג עצמו כבעל כוחות מיסטיים

הרב בזק מתייחס לפרשת הרב מהצפון, ומבהיר כי הפרשה היא "היא תוצאה עגומה של תופעה של רבנים המציגים את עצמם כבעלי כוחות רוחניים המסוגלים בדרכים מיסטיות לטפל בבעיות הדורשות טיפול מקצועי.

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/07/15 10:25 טו בתמוז התשעה

הרב אמנון בזק: להתייחס בחשדנות לרב המציג עצמו כבעל כוחות מיסטיים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

"פרשת מעצרו של ראש הישיבה מהצפון בעקבות תלונות על תקיפות מיניות של נשים שהתייעצו עמו בעניינים אינטימיים היא תוצאה עגומה של תופעה שהלכה והתפשטה בשנים האחרונות, של רבנים המציגים את עצמם כבעלי כוחות רוחניים המסוגלים בדרכים מיסטיות לטפל בבעיות הדורשות טיפול מקצועי", אומר הרב אמנון בזק בהתייחסו לפרשת הרב מהצפון.

לדבריו, "רב הוא כתובת לנושאים שבתחום מקצועיותו. לבעיות שאינן בתחום מקצועיותו - רפואיות, נפשיות, כלכליות - פונים לטיפול אצל איש מקצוע (תמיד אפשר לבקש תפילה או ברכה מרב, אך לא טיפול".

בנוסף, אומר הרב בזק, "יש להתייחס בחשדנות לרב המציג את עצמו כבעל כוחות רוחניים מיסטיים לפתור בעיות כאלו, ולהיות ער לסכנה שהוא מנצל את הפונים אליו לאינטרסים שונים. בשום מקרה אין לקבל מצב שבו רב פועל או מציע לפעול בניגוד להלכה, גם אם הדברים נעטפים בהילה של מיסטיקה. כל אדם שנתקל במצב כזה צריך לפנות לסמכות תורנית כדי לברר את העניין לאשורו".

"על פי החוק", מוסיף הרב בזק, "כל בעל סמכות רוחנית המטריד מינית את הפונים אליו עובר על עבירה פלילית גם אם מדובר בבגיר, ולכן מי שחלילה נתקל בתופעה כזו צריך לפנות לרשויות המתאימות, במיוחד כדי למנוע ניסיונות פגיעה נוספים בעתיד".