הרב אמנון בזק: התנהגות בן ארי גופשטיין ומרזל – ניאו קראות

"קשה להתעלם מתופעת הניאו-קראות היוצאת מבית מדרשם של בן ארי-גופשטיין-מרזל ומעריציהם. עושים שימוש בפסוקים על נקמה, כוח והרס להצדקת פעולות שונות ברוח זו, תוך התעלמות מן העיבוד ההלכתי של נושאים אלו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/08/14 09:10 כג באב התשעד

הרב אמנון בזק: התנהגות בן ארי גופשטיין ומרזל – ניאו קראות
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

הקרב התקשורתי בין אנשי ארגון לה"בה לרבנים הליברליים בציונות הדתית לא נעצר. לאחר גינויים חריפים של הרב בני לאו נגד אנשי להב"ה שהובאו בראיון ל'כיפה' יוצא גם הרב אמנון בזק נגד מיכאל בן ארי, בנצי גופשטיין, ברוך מרזל ו'מעריציהם'. “קשה להתעלם מתופעת הניאו-קראות היוצאת מבית מדרשם של בן ארי-גופשטיין-מרזל ומעריציהם, העושים שימוש בפסוקים על נקמה, כוח והרס להצדקת פעולות שונות ברוח זו, תוך התעלמות מן העיבוד ההלכתי של נושאים אלו בתורה שבעל פה”, אומר הרב בזק.

כתבות אחרונות בנושא ב'כיפה':

"כך, למשל”, הוא מביא דוגמא, "במאבק נגד נישואי התערובת השבוע הוצדקה הפעלת כוח על סמך דברי נחמיה - "וָאָרִיב עִמָּם וָאֲקַלְלֵם וָאַכֶּה מֵהֶם אֲנָשִׁים וָאֶמְרְטֵם וָאַשְׁבִּיעֵם בֵּאלֹהִים אִם תִּתְּנוּ בְנֹתֵיכֶם לִבְנֵיהֶם", תוך התעלמות מכך שעל פי ההלכה פעולה בדרך זו הותרה לדיינים בלבד, וגם הם צריכים לשקול בכל דור ובכל מצב האם זו הדרך הנכונה להתמודדות, כדברי הרמב"ם: 'לפי מה שיראה הדיין שזה ראוי לכך ושהשעה צריכה'”.

"חוסר המחויבות להלכה מתוך גישה זו בא לידי ביטוי, בין היתר, בביזוי תלמידי חכמים שאינם מקבלים את דרכם. כך, למשל, כתב השבוע מיכאל בן ארי על רב קהילה חשוב שהתריע כנגד מעשיהם: 'כדי להוכיח את נאמנותו לטרור של הליברליות השמאלנית הוא מסתער מיד כמו שהיד של הדעאש... מן אובססיה של דוגמנית שצריכה כל הזמן שיגידו לה שהיא יפה'. בן ארי יודע היטב שהוא לא ימצא שום פוסק שיצדיק סגנון מזעזע כזה, וכבר פסק השלחן ערוך: "עון גדול הוא לבזות תלמידי חכמים או לשנאותן, וכל המבזה את החכמים אין לו חלק לעולם הבא"; אך כאמור, הניאו-קראות לא ממש מחויבת להלכה ולפוסקים".

"בין אתגריו של החינוך הדתי, חשוב שרבנים ואנשי ציבור יתנו את דעתם על סכנות הקראות החדשה מבחינה הלכתית, מוסרית ולאומית”, סיכם הרב בזק.