הרב בני לאו: ארגון להב"ה מעוניין להשליט משטר טרור דתי

הרב בני לאו תוקף בחריפות את ארגון להב"ה על רקע החתונה המעורבת וטוען שהארגון מעוניין לגדוע כל סמן דמוקרטי במדינה. לדבריו "הניסיון לפגוע בחתונה פסול. אסור להשתתף בהפגנה הזו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/08/14 15:25 כא באב התשעד

הרב בני לאו: ארגון להב"ה מעוניין להשליט משטר טרור דתי
יחצ, צילום: יחצ

הרב בני לאו מתייחס לחתונה המעורבת שעוררה סערה לאחר שארגון להב"ה הודיע כי יגיע להפגין מול האולם בראשון לציון, ומדגיש כי בעוד שכאדם פרטי הוא רואה בחתונה בעיה חינוכית, אין שום מקום לפגוע בחתונה באופן אקטיבי ופומבי, ופגיעה כזו היא פגיעה ישירה בדמוקרטיה.“כשבחרנו להיות מדינה, בחרנו להיות מדינה דמוקרטית, והניסיון לפגוע בצנעת הפרט בצורה כלשהי - פיזית או מילולית - היא פגיעה חמורה בקוד הבסיסי ביותר עליה בנויה החברה הדמוקרטית - הזכות לחיות על פי אמונה דתיות כלשהי".

"כציבור דתי לאומי שחורט על דגלו את חוסנה של המדינה, היהודי עם הדמוקרטי, אנו צריכים לשמור בכל משמר על הקודים האלו, והניסיון לפגוע בחתונה הזו בדרך אקטיבית - בהפגנה או באיומים - פסול", הוא מדגיש. “כאדם פרטי לעובדה שבת ישראל מתחתנת עם אדם שאינו יהודי, יהיה אשר יהיה, יש שם אחד - התבוללות. למראה ההזמנה של הזוג אני מרגיש פצע וכאב ומבחינה חינוכית יש לנו דרך ארוכה לעשות כדי להבהיר איך אנחנו חיים כאנשים שמצד אחד חפצים לחיות עם בני מיעוטים ומצד שני למנוע התבוללות. הסיפור מורכב אבל זה לא יכול להיות משחק של הורדת ידיים".

"הפגנת ארגון להב"ה מבטאת רצון לייצר חברה לא דמוקרטית. חברה שיש בה שלטון כוח של אדם אחד באחר", תוקף הרב לאו. “אם אנחנו רוצים לראות לאן זה עשוי להוביל, ניתן לראות את השכנות שלנו - שמנהלות שלטון טרור דתי".

"ההפגנה הזו היא דוגמא מופלאה להתנהלות הציבור הדתי לאומי במדינה דמוקרטית. המחנכים וההורים במגזר צריכים להעמיק את החינוך ולהסביר שהאזרחות היא חלק מההשקפה היהודית שלנו. להוכיח שאין שום סתירה ומחלוקת בין היהדות לדמוקרטיה ולהאמין שהעולם היהודי שלנו מכיל את האפשרות שאדם יחיה וינהל את חייו באופן אחר משלנו. אנחנו לא צריכים להיכנס לטרטוריה שלו", הוא מוסיף.

"אין ספק שהארגון שמוביל את ההפגנה הוא ארגון שלא מכיר בשום ערך בדמוקרטיה. הוא מחבל במדינת ישראל, בחברה הישראלית, וגורם נזק איום ליחס של החברה הישראלית לתורה וליהדות. אין שום דבר חיובי שיצא מההפגנה הזו. אסור למי שחפץ לראות את מדינת ישראל חזקה וממשיכה לצמוח להשתתף בהפגנה של ארגון להב"ה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן