הרב אליהו קורא לחרם על הרב גורליק: "הוא נבלה, לא לקיים איתו שום קשר"

הרב שמואל אליהו, חבר מועצת הרבנות הראשית, טוען בעקבות הודעת פורום "תקנה" כי "יש לפטר את הרב גורליק מכל תפקידיו ולא להתקרב לד' אמותיו"

חדשות כיפה אורי פולק 07/09/11 14:04 ח באלול התשעא

הרב אליהו קורא לחרם על הרב גורליק: "הוא נבלה, לא לקיים איתו שום קשר"
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, קורא היום (ד') לחרם על הרב שמעון גורליק, זאת בעקבות פרסום הודעת פורום "תקנה" בכיפה, הקושרת לכאורה את הרב גורליק למעשים נוספים של הטרדות מיניות.

כפי שדווח בכיפה, אמש פרסם פורום "תקנה" הודעה כי למרות זיכויו של הרב גורליק מאשמת הטרדה מינית בפסיקה של בית הדין למשמעת של עובדי המדינה בחיפה, "הצטברו נגד הרב מספר תלונות נוספות על מעשים חמורים של פגיעה מינית" בפורום- וכי החומרים בנושא הועברו לועדת המשמעת של הרבנות הראשית בתקווה שזו תדיח את הרב גורליק מתפקידו.

בשיחה עם מערכת כיפה אומר הרב אליהו כי הוא מכיר את מעשיו של הרב גורליק זה מספר שנים וכי מדובר ב"אדם שהוא נבלה, שתקף מינית צעירות ומבוגרות, דתיות וחילוניות, במספר מקרים שאני מכיר באופן אישי". הרב אליהו קורא לציבור "שלא להתקרב לד' אמותיו, לא לשוחח איתו או לקיים איתו שום קשר".

עוד טוען הרב אליהו כי בעקבות מעשיו, לכאורה, יש "לפטר אותו מכל תפקידיו ולזרוק אותו למאסר עד סוף חייו". הוא אף רמז בדבריו על תקיפות מיניות שקיים הרב גורליק, לכאורה, לא רק בנשים אלא גם בגברים. הרב אליהו מסביר כי הוא מכיר את מעשיו של הרב גורליק זה מספר שנים, באופן אישי, וכי המקרים בהם היה לכאורה מעורב "גרמו לנזק בלתי הפיך למספר נשים, שנכוו ממנו ונפגעו ממעשיו לכל חייהן".

בשלב זה בחרו בפורום "תקנה" לפרסם את החשדות נגד הרב, אך להמתין עם חקירת העדויות, עד להכרעת ועדת המשמעת של הרבנות הראשית לישראל.

עדכון: בעקבות הטוקבקים ביקש הרב שמואל אליהו להבהיר את עמדתו

לכל המגיבים שלא הבינו.
גרליק לימד פעם בנות בצפת. והייתי עד ישיר למקרה שבו גרליק עשה מעשה מכוער מאין כמוהו בבנות בוגרות שבאו ללמוד יהדות ולחזור בתשובה והוא עשה בהם מעשים מכוערים. על זה אין אפשרות להעמיד אותו לדין משמעתי אבל בהחלט מדובר במעשה שלא יכול ללכת יחד עם רבנות משום סוג שהוא.
להגנתו טען גרליק שהבנות פיתו אותו! וביקש רחמים בזכות משפחתו. אחרי בקשת הרחמים הוא המשיך במעשיו הנלוזים. לכן צריך לברוח ממנו כמו מאש.
בודאי שהמשטרה לא יכולה להעמיד אותו לדין על מעשים בבנות בוגרות. אבל הקהילה בהחלט יכולה לנדות אותו וכך צריך לעשות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן