פרסום ראשון: פורום "תקנה" נגד זיכויו של הרב גורליק: "קיימות נגדו עדויות נוספות"

חרף זיכויו של הרב שמעון גורליק מאשמת הטרדה מינית, טוען פורום "תקנה" כי יש בידיו עדויות הקושרות את הרב, לכאורה, להטרדות מיניות נוספות

חדשות כיפה אורי פולק 06/09/11 22:50 ז באלול התשעא

פרסום ראשון: פורום "תקנה" נגד זיכויו של הרב גורליק: "קיימות נגדו עדויות נוספות"

פורום "תקנה" המתמודד עם תופעת ההטרדות המיניות בחברה הדתית, מפרסם הערב (ג') הודעה דרמטית ביחס לזיכויו של מי שכיהן בעברו כרב בית החולים בנהריה, הרב שמעון גורליק.

בשבוע שעבר זוכה הרב גורליק בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה בחיפה, מאשמת הטרדה מינית. השופטים קבעו כי הרב גורליק זכאי, זאת בעקבות מה שהם מצאו כ"ספק של ממש שקינן בליבנו לנוכח סדקים ותהיות שמצאנו בעדותה של עדת התביעה המרכזית לאחר בחינתה" ו"לנוכח העדויות והמוצגים הנוספים שבאו בפנינו, אשר פוגעים ממשית, באמון שיכלנו להעניק לאותה עדות".

במהלך הדיון בבית הדין הכחיש הרב גורליק את המיוחס לו על ידי המתלוננת ובפסק הדין, קיבל בית הדין את טענות הרב, כפי שהוצגו על ידי פרקליטו, עו"ד עופר אטיאס. בפסק הדין נכתב כי "הנאשם העיד בפנינו כעד הגנה ראשון, עדות מפורטת וקוהרנטית עם גרסתו בחקירה, בה כפר מכל וכל בכל המיוחס לו והציג בפני בית הדין הקלטת סתר שביצע להוכחת גרסתו, שנתקבלה כראיה קבילה".

עם זאת, טוען הערב פורום "תקנה" כי בעת האחרונה הצטברו נגד הרב מספר תלונות נוספות על מעשים חמורים של פגיעה מינית - וכי החומרים בנושא הועברו לועדת המשמעת של הרבנות הראשית בתקווה שזו תדיח את הרב גורליק מתפקידו.

בהודעת הפורום נכתב כי "לפני כשנתיים נשמעה בפני פורום תקנה תלונה של אישה צעירה על הטרדה מינית מצד רב המכהן במוסד ציבורי. לפי הנהלים המקובלים בפורום, הוצע לצעירה לפנות תחילה למערכת המשפטית. מכיוון שהיא סירבה להתלונן במשטרה, והיות שהנילון הוא עובד מדינה, הוצע לה לפנות לנציבות שירות המדינה. היא החליטה לפנות לנציבות, אשר חקרה אותה, ובעקבות חקירה זו השעתה את הנילון מתפקידו עד לבירור עניינו בבית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה".

לטענת פורום "תקנה", מפני שהנושא הועבר לטיפולה של נציבות שירות המדינה, הפורום לא נכנס לבירור מעמיק של המקרה ואף לא הזמין לשימוע את הרב גורליק, "זאת בהתאם למדיניות הכללית של הפורום לא להתערב במקום בו פועלות רשויות החוק. עם זאת, לבקשתה של המתלוננת, ליוותה אותה בהליכים אשת מקצוע שהייתה אז חברה בפורום".

אלא שבעקבות זיכויו של הרב גורליק בבית הדין למשמעת בשבוע שעבר, טוען הפורום כי נגד הרב גורליק הצטרפו בעת האחרונה עדויות נוספות הקושרות אותו, לכאורה, למעשים של הטרדה מינית. ב"תקנה" ציינו כי "במשך הזמן שעבר מאז שמיעת התלונה הנ"ל על ידי הפורום, וללא קשר לבירורה בבית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה, הגיעו להנהלת הפורום תלונות נוספות נגד אותו רב, על מעשים חמורים של פגיעה מינית. חלק מהמתלוננים והמתלוננות הללו פנו במקביל אל ועדת המשמעת של הרבנות הראשית לישראל".

בשלב זה בחרו ב"תקנה" לפרסם את החשדות נגד הרב, אך להמתין עם חקירת העדויות, עד להכרעת ועדת המשמעת של הרבנות הראשית לישראל.

את תגובתו של הרב גורליק לא ניתן היה להשיג