הרב אליהו: מקווה שהחקירה נגדי תוביל להענקת חופש ביטוי גם לרבנים

הרב שמואל אליהו לא מתרגש מהחקירה הפלילית שנפתחה נגדו, בחשד להסתה. לדבריו, "החקירה תבהיר את עמדתי באופן חד משמעי, על המדינה לפעול נגד טרור במגזר הערבי"

חדשות כיפה אורי פולק 22/11/11 19:07 כה בחשון התשעב

הרב אליהו: מקווה שהחקירה נגדי תוביל להענקת חופש ביטוי גם לרבנים
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, הביע הערב (ג') תקווה כי החקירה הפלילית שתפתח נגדו, תביא בסופו של דבר למציאות בה יוענק חופש ביטוי שיוויוני גם לרבנים בישראל. "אני מקווה שיבוא יום בו יהיה שיוויון אמיתי בפני החוק, גם בתחום חופש הביטוי של אנשי רוח וללא אפליה בין ימין ושמאל", מסר הרב אליהו לכיפה.

עוד אמר הרב אליהו כי הוא מברך על הודעת היועץ המשפטי לממשלה, שבחר שלא לפתוח בחקירה פלילית בעניין "מכתב הרבנים" שהתייחס לאיסור ההלכתי במכירת קרקעות ובתים לגויים, כמו גם על עמדתו העקרונית של עו"ד וינשטיין, לפיה אין להתערב באופן מיותר בפסקי הלכה תורניים.

"אני סמוך ובטוח כי חקירה בעניין התבטאויות ציבוריות שונות, תאפשר להבהיר את עמדתי באופן ברור וחד משמעי, לפיה על המדינה לפעול נגד אוכלוסיות תומכי טרור במגזר הערבי ולא נגד המגזר הערבי בכללותו", הוסיף הרב אליהו.

כפי שדווח בכיפה, היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, החליט היום על פתיחה בחקירה פלילית נגד הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, בחשד לפרסום הסתה לגזענות, זאת בגין התבטאויות שונות שפורסמו בשמו של הרב אליהו בכלי התקשורת בהן התייחס לציבור הערבי.

בתוך כך, היועץ המשפטי החליט כי אין מקום לפתיחה בחקירה פלילית בגין פסק ההלכה שפרסם הרב אליהו בנושא השכרת ומכירת דירות לערבים. עורכי דינו של הרב אליהו הגיבו להחלטת היועץ המשפטי לממשלה ואמרו כי הם "סבורים שאין זה עניין לחקירה פלילית ומכל מקום מעריכים שגם תוצאת חקירה זו, במידה ותתקיים לא תוביל להעמדתו של הרב אליהו לדין בגין התבטאויות אותן הוא אמר בכובעו הרבני".