הרב אליהו: מברך על החלטתו של שר החינוך להסיר את הספר

רבה של צפת התייחס לסערה סביב הספר "גדר חיה" וטוען כי מדובר בספר עם אג'נדה ברורה שנועדה לעודד התבוללות ולכן הוא מברך על החלטתו של משרד החינוך להסיר את הספר מתכנית הלימודים בספרות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/12/15 14:14 יט בטבת התשעו

הרב אליהו: מברך על החלטתו של שר החינוך להסיר את הספר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"לספר הזה יש אג'נדה מאד ברורה, נפוצה בארה"ב בקרב החוגים הרפורמים לפיה ניתן לפתור את ה"בעיה היהודית" על ידי הטמעה שלו ח"ו באומות אחרות. האידיאל שלנו הוא לשמור על העם היהודי. לכן אני מברך את שר החינוך על החלטתו להסיר את הספר מתכנית הלימודים", אומר ל'כיפה' רבה של צפת, הרב שמואל אליהו.

"עורך הארץ לשעבר, שוקן, דגל בפומבי בכיוון החינוך המעודד התבוללות. מותר לו לחשוב ומותר גם לנו לחשוב. מותר לשר החינוך להחזיק בעמדה אחרת ולא להתנצל על כך. מותר לממשלת ישראל להחליט על עמדה אחרת מעיתון הארץ ומותר לעם היהודי לדורותיו להחליט על עמדה אחרת מבלי להסס. לכן החלטתו של שר החינוך להסיר את הספר מתכנית הלימודים חיובית", אומר הרב אליהו.

לשאלה הרי אפילו בתנ"ך ישנם סיפורים עם נישואי תערובת משיב הרב אליהו נחרצות כי מדובר בהיתממות, "בתנ"ך יש גם סיפורים על ניאוף. אך המסר של התורה שזה לא טוב. יש רוח ברורה לתנ"ך. היהדות היא 4000 שנה עם כיוון ברור מאד נגד התבוללות חד וחלק", אומר הרב ומוסיף, כי הספר 'גדר חיה' אינו ספר תמים אלא עם אג'נדה מאד ברורה, "אי אפשר להסתתר מאחורי חופש הדעות ולחייב אותו להסכים לדעתה. יש גם לנו חופש דעות לא להסכים לדעתה. כמו שלסופרת יש חופש להביע את דעתה גם לשר החינוך יש חופש להביע את דעתו. זו צביעות לומר אתה חשוך שאתה מביע את דעתך ואני לא חשוכה כשאני מביעה את דעתי".

הרב אליהו סבור, כי הסרת הספר מתכנית הלימודים היא בהחלט תפקידו של משרד החינוך, "זה התפקיד הראשי של משרד החינוך - לחנך. בחינוך מטבע הדברים אנשים מקבלים מידע מורכב אך כשאתה מביא ספר כזה אתה מביא חינוך אחר, חינוך בעייתי".

"מדוע להביא דבר גרוע ואז להסביר מדוע הוא בעייתי, זו שיטה עקומה. בכל חינוך יש התמודדויות, אך כמו שלא מביאים פריצות לבית ספר ומסבירים למה זה גרוע לא צריך להביא תכנים כאלו גם", מוסיף הרב אליהו.

"כל האג'נדה שבאה ואומרת יהודים וערבים זה אותו הדבר, התנפצה בקול רעש גדול בחודשים האחרונים, אבל יש אנשים שסוגרים את העיניים שלהם בכוח מול המציאות", מתייחס הרב אליהו לנושא הרגיש, "כולנו ראינו מה קורה כאן בארץ ומה קורה בכל המרחב הערבי סביבנו. מוכרחים וחייבים להדגיש שהתרבות שלנו זה לא התרבות שלהם. ערך החיים בעינינו זה לא ערך החיים בעיניהם. יחס לצלם אלוקים שלנו זה לא היחס לצלם אלוקים בעיניהם. למרוח ולומר שכולם אותו דבר, זו עצימת עיניים מודעת", חותם הרב אליהו.