הרב אליהו לנפתלי בנט: אפשר חופש הצבעה לחברי סיעתך

רגע לפני תחילת ההצבעה על חוק הגיוס פונה הרב שמואל אליהו לנפתלי בנט וקורא לו לגלות מנהיגות ופתיחות ולאפשר חופש הצבעה בנושא הרגיש. "יש קולות בתוך הציונות הדתית שרואים את המציאות אחרת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/03/14 09:36 י באדר ב'

הרב אליהו לנפתלי בנט: אפשר חופש הצבעה לחברי סיעתך
עמנואל מימון, צילום: עמנואל מימון

רגע לפני ההצבעה הדרמטית בכנסת בנושא חוק הגיוס, קורא הרב שמואל אליהו ליו"ר הבית היהודי, לאפשר חופש הצבעה בנושא הרגיש והמשמעותי.

"נפתלי היקר", פותח הרב שמואל אליהו, "אחת החוזקות המאפיינות את הציבור הדתי לאומי ואחד המאפיינים החשובים בו. היא היכולת להכיל מגוון רחב של דעות, שהמשותף בהם- היא האמונה, האהבה לתורה, השותפות לרעיון המדינה ולזכות על ארץ ישראל".

"רבים מבוחריך ראו במהלך של האיחוד בין חלקיה השונים של הציונות הדתית את הבשורה אותה אתה נושא אלינו", ממשיך הרב אליהו. "בשורה המדגישה את המאחד ומחזקת את השותפות אך יחד אם זה לא מבטלת את המגוון הרחב של הדעות הקיימות בפלגיה השונים. ברור לך שחלק גדול מבוחריך אנשי הציונות הדתית רואים חשיבות לכאוב את הכאב של עולם התורה. אף שהם רואים חשיבות גדולה בקיום הצבא ובהשתלבות בשוק העבודה".

הרב אליהו מזכיר את התנגדותו של יוני שטבון לחוק הגיוס ואומר "כפי שציין חבר הכנסת יוני שטבון. כשהדבר יוצא בסמיכות לחקיקות רבות העוסקות בנושאי דת ומדינה שהמגמה שלהם לדעת רבים היא החלשת מעמדה של הרבנות ואופייה היהודי של מדינת ישראל. ברור גם שיש קולות בתוך הציונות הדתית שרואים את המציאות אחרת, ורוצים בכל מחיר לראות את האמירה הברורה שדוחפת את החרדים לצבא".

"נפתלי היקר", כותב הרב, "כאדם שמעריך את הנהגתך ורואה רבות בחשיבות הדברים שאתה, איילת אורי ורבים מחבריך חברי המפלגה עושים, אני מבקש ממך ומחברי המפלגה: גלו מנהיגות ואפשרו לחברים השונים חופש הצבעה".

"אל תתפסו למצגות השווא של דעות שאינן מסוגלות להכיל מורכבויות. קריאות המפרידות את הציונות הדתית ומגדירות מיהו ציוני דתי ומיהו לא. כולנו אנשי הציונות הדתית. כולנו אוהבים את התורה ,כולנו אוהבים את הצבא ואת המדינה", מסכם הרב אליהו.