הרב אליהו: להשאיר יהודים תחת שלטון פלסטיני הוא רעיון הזוי

לקראת עצרת תפילה ברחבת הכותל המערבי התייחס הרב שמואל אליהו למשא ומתן עם הפלסטינים ולרעיון לפיו ישאירו יישובים יהודיים מאחורי קווי האויב. "מקווים שזו התפילה האחרונה בנושא זה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/01/14 09:15 כח בשבט התשעד

ביום חמישי צפויה להתקיים עצרת תפילה ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות בכירי הרבנים ביניהם הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו, הרב דב ליאור ואחרים. לקראת האירוע התייחס הרב שמואל אליהו בראיון ל'כיפה' למשא ומתן, לנפתלי בנט ולטענה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו ניתן להשאיר יישובים יהודיים אחרי נסיגה, בשטח מדינה פלסטינית.

"הייתה מחשבה מוטעית שהדיבורים אודות משא ומתן הם פטפוטי סרק. עכשיו אנחנו מבינים שיש חשש שהדיבורים הללו מובילים למשהו מסוכן", מסביר הרב את הסיבה לאירוע המתוכנן. "מדובר בתפילה בניסיון לעצור את המחשבה לפיה יגרשו יהודים מבתיהם ויתנו את ארץ ישראל בידי זרים ארורים. כדי לקדם את פני הרעה אנחנו מתכוונים לעורר את הציבור, את חברי הכנסת וכמובן לפנות אל מי שלב מלכים בידו, הקב"ה".

הרב אליהו אומר כי למרות שמדובר בעצרת שמטרתה למחות כלפי הממשלה, הימנית יש לומר וכלפי יוזמות שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, אין מדובר בהבעת אי אימון כלפי חברי הכנסת. "אם הקב"ה היה צריך לחזק את משה ויהושע אפשר גם לחזק את חברי הכנסת של הימין. לא מדובר על הבעת אי אימון אלא על חיזוק", אומר הרב ומגיב על השאלה האם מדובר בעצרת ראשונה מתוך רבות: "אנחנו מקווים שזו תהיה התפילה היחידה והיא תישמע. עם זאת, אנחנו לא מחזיקים עצמנו כצדיקים גדולים ויכול להיות שנצטרך להתפלל שוב. יש תחושה שיש אנשים שמצפים שיקראו להם. אנחנו מקווים שרבים יגיעו".

חברי הכנסת של הימין והציונות הדתית עושים מספיק כדי לעצור את המשא ומתן?

"אין ספק שאם נשמעות אמירות מסוכנות מסביבתו של ראש הממשלה הדבר אומר שלא עשינו מספיק, הן במישור הגשמי והן במישור הרוחני. אני לא מבקר מישהו ספציפי. כולנו צריכים חיזוק ובוודאי חברי כנסת", הוא אומר ומתייחס להתבטאותו של ראש הממשלה בדבר השארת יישובים ביהודה ושומרון במדינה פלסטינית עתידית:

"אני לא יודע אם יש אדם אחד שפוי שחושב באמת שאותה רשות פלסטינית שמטיפה כל הזמן לרצח של יהודים ושמחנכת את ילדיה כבר מגיל גנון שאין מצווה יותר גדולה מכך, תהיה אחראית על חייהם של יהודים. מדובר ברעיון הזוי שיכול להירשם בספר השיאים של גינס במדור הרעיונות ההזויים ביותר. דבריו של נפתלי בנט ששלל, את הרעיון להשאיר יהודים בשליטה פלשתינית, מייצגים ציבור עצום, גם מהבית היהודי, גם מהליכוד וגם בקרב כל מי שמוחו בראשו".