הרב אליהו: יהודה וינשטיין מנהל נגדי ציד מכשפות

היועמ"ש מתכוון לקרוא לגוף הבוחר להתנגד לבחירתו של הרב אליהו. בסביבתו של הרב אליהו זועמים: נעשתה אותה בדיקה כבר לפני שנה. אם זו לא רדיפה של הימין מעניין מה כן?!

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/10/14 09:23 כז בתשרי התשעה

הרב אליהו: יהודה וינשטיין מנהל נגדי ציד מכשפות
נריה לוי, צילום: נריה לוי

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין מתכוון להוציא הבוקר מכתב לחברי הגוף הבוחר בו קריאה להימנע מתמיכה ברב שמואל אליהו כמועמד לראשות רבנות ירושלים, כך טוענים גורמים בסביבתו של הרב אליהו.

בעקבות כוונתו פנו בימים האחרונים בלשכתו של הרב אליהו ללשכת היועמ"ש וביקשו לעצור הוצאת המכתב.בתגובה הודיע וינשטיין שהוא נאלץ לעשות זאת בעקבות פניות של "גורמים שונים" שפנו ללשכתו אולם בעקבות בקשתה של לשכת אליהו לחשוף באיזה ארגונים מדובר, הודיע היועץ שמדוב בארגון רפורמי אחד בלבד. בדברי הנימוק ששלח וינשטיין לעו"ד של הרב אליהו הוא הסביר כי מחובתו הציבורית להסביר לגוף הבוחר כי חלה אפשרות של פתיחת הליכים משפטיים נגד הרב אליהו.

בלשכתו של הרב הופתעו מהנימוק של וינשטיין מאחר והרב כבר מכהן כיום בתפקיד רב עיר ואותה בדיקה בדיוק עם אותן טענות נעשתה כבר לפני כשנה בעת שהרב התמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל. "אין ספק שמדובר ברדיפה של הקליקה השמאלנית קיצונית נגד הרב אליהו" אומר גורם המקורב למשפחה. "מדובר בטענות ובדיקה שנעשו בדיוק לפני שנה כשהרב אליהו התמודד לרבנות הראשית לישראל בניסיון לפגוע בסיכויי הרב אז. אולם, למרות שהבדיקה לא העלתה אז דבר, בוחר היועץ המשפטי לממשלה לחזור על אותן טענות שוב במטרה לפגוע בסיכויי הרב אליהו".

לדברי הגורם, אם לא היינו רואים פה תזמון מדהים של התגייסות שרת המשפטים יום קודם נגד הרב אליהו ויום למחרת היועץ המשפטי לממשלה לא היינו מאמינים שהשניים מתואמים בניסיון לפגוע בסיכוייו של רב עיר מכהן להתמודד לתפקיד מקביל רק בשל דעותיו והשתייכותו למחנה הלא נכון במדינת ישראל".