הרב אליהו: אין אפילו מראית עין של שיוויון וצדק בישראל

הרב שמואל אליהו מותח ביקורת על מערכת אכיפת החוק בשל מעצרם של הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף. "התוצאה תהיה מחאה גדולה – שבזכותה יהיה פה בעתיד משפט צדק"

חדשות כיפה אורי פולק 03/07/11 15:45 א בתמוז התשעא

הרב אליהו: אין אפילו מראית עין של שיוויון וצדק בישראל
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

"כל עוד לא עצרו ולא חקרו את יצחק לאור וחבריו העיתונאים שקראו לרצח יהודים, כל המעצר של הרבנים הוא חמור מאוד" - כך אומר היום (א') לכיפה, רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, בהתייחס למעצרו של הרב יעקב יוסף הבוקר.

כפי שדווח בכיפה, הרב יעקב יוסף נעצר הבוקר בחשד להסתה בעקבות הסכמה שנתן לספר "תורת המלך". חקירתו נערכה במשרדי היאחב"ל בלוד והוא שוחרר לאחר שעה קלה. יצוין כי הרב יוסף מבוקש לחקירה במהלך החודשים האחרונים - אך סירב להגיע לתחנת המשטרה.

"במקום שאין שיוויון - אין צדק", קובע הרב אליהו בשיחה עם כיפה. "לצערנו, אין אפילו מראית עין של שיוויון וצדק במערכת אכיפת החוק בישראל. התוצאה תהיה מחאה גדולה ואמיתית שבזכותה יהיה פה בעתיד משפט צדק", הוסיף הרב אליהו.

רבה של צפת מזכיר את דרישתו מהיועץ המשפטי לממשלה, לפיה יש להעמיד לדין את עיתונאי "הארץ" יצחק לאור ועמירה הס, זאת בטענה כי הם הסיתו במהלך החודשים האחרונים נגד ציבור המתיישבים. במכתב שהעביר הרב אליהו, הוא מותח ביקורת על מה שהוא מכנה "אי אכיפה שוויונית" וקובע כי "באינתיפאדת אל אקצה נהרגו למעלה מאלף אזרחים ישראלים ונפצעו קרוב לשמונת אלפים. הקריאה של יצחק לאור לפתוח באינתיפאדה שלישית מפורשת לחלוטין, היא קוראת לפלשתינאים ולישראלים ליטול בה חלק ממניעים אידיאולוגים. קריאה כזו שמתפרסמת בעיתון הארץ יכולה לשמש מרכיב משמעותי בהחלטה של הפלשתינאים לפתוח באינתיפאדה שלישית. הם עלולים לחשוב שיש לטרור שלהם גיבוי והבנה בצד הישראלי, וכי הם ישיגו הישגים בעקבות מעשי הרצח שלהם".

הרב אליהו טוען כי הוא איננו מבין מדוע יצחק לאור לא נחקר ולא הועמד לדין למרות שעבר זמן רב מאז פורסמו דבריו. לטענתו "אם משווים את חומרת דבריו, הבוטות שלהם והסכנה שבהם הם חמורים פי אלף מהסכמה שכתב הרב ליאור על ספר שאין בו שום קריאה ישירה או עקיפה להרוג ערבים. גם לא שמענו שיהודים הרגו אלף או מאה או עשר ערבים בפעולות טרור מסוג האינתיפאדה שקורא לה יצחק לאור. לתלונה ההיא הצטרפה קריאה להעמיד לדין את עמירה הס ששיבחה את ירי הקאסמים על ישובי הדרום וקראה להם "קדושים"".

בתוך כך, מאות מתלמידיו של הרב יעקב יוסף התגודדו סביב ביתו שברחוב שמואל הנביא בירושלים והביעו תמיכה בעמדתו.