הרב אורי דסברג הובא למנוחות

מאות ליוו למנוחות את הרב אורי דסברג, שנטמן בבית העלמין בכפר עציון. נכדו ספד לו: "היית אבא לכל דבר, מה נעשה בלעדיך?"

חדשות כיפה אורי פולק 25/05/11 00:00 כא באייר התשעא

הרב אורי דסברג הובא למנוחות
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

הרב אורי דסברג ז"ל, מראשי מכון "צומת" ומעורכיה הבכירים של "האנציקלופדיה התלמודית" ושל כתב העת ההלכתי "תחומין", הובא היום (ד') למנוחות בבית העלמין של כפר עציון. דסברג ז"ל נהרג אתמול בתאונת דרכים קטלנית על ציר 60, בין היישובים אלעזר ונווה דניאל. בתאונה נהרגו גם יוכבד אלטשול, תושבת אלעזר בת 56 ואילנה אולך בת 56 מאפרת.

הרב דסברג ז"ל נטמן על יד קבריהם של בתו וחתנו, שנהרגו לפני כ-15 שנה בפיגוע ירי ליד בית שמש, בשעה שחזרו מחתונה בקריית ארבע. ילדיהם של בני הזוג הועברו בעקבות הרצח לבית הסב והסבתא, כך שהרב אורי היה להם לאב. ברחבת בית הכנסת באלון שבות, בו נהג הרב דסברג להתפלל, אמר נכדו ישי: "היית אבא לכל דבר. מה נעשה בלעדיך?".

הנכד דביר אמר בלוויה כי "הוא היה יכול לבחור לא להיות אבא שלנו, וזה היה בסדר. בכל זאת הוא בחר לחזור 20 שנה אחורה ולגדל שני תינוקות. תמיד הרגשתי בטוח לצידו. הוא תמיד נתן לי זמן ומקום להתבטא. בחיים לא ראיתי את אבא רב עם מישהו, והוא לא כפה את דעתו על אף אחד. הרבה חיילים בודדים מסתובבים שמחים בזכותו. הוא אהב לעזור לזולת וכל זה בלי כתבות ופרסומים".

הרב דסברג ז"ל היה מהכותבים הקבועים בעלון "שבת בשבתו", במסגרתו נהג לפרסם מדי שבוע ידיעה ביוגרפית על אחד מהאישים ההיסטוריים בתולדות ישראל. כל עובדי מכון "צומת" השתתפו בלוויה ובראשם, ראש המכון, הרב ישראל רוזן, שנשא דברי הספד לזכרו של שותפו לעבודת הכתיבה והעריכה ומי שהיה לשכנו וידידו הטוב. מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה.