הרב אהרונסון: הרב הראשי הוא קודם כל רבם של החילונים

ראש ישיבת ההסדר בחולון תומך בשילוב חילונים בבחירת הרב הראשי הבא, בטענה כי תפקידו נועד בראש ובראשונה "לפעול בעיקר כלפי הציבור החילוני"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 17/04/13 13:36 ז באייר התשעג

הרב אהרונסון: הרב הראשי הוא קודם כל רבם של החילונים
ישיבת חולון, צילום: ישיבת חולון

"חשוב מאד שהחילוניים יהיו מעורבים בבחירת הרב הראשי, שתפקידו בעיקר להנגיש את היהדות לרחוקים ממנה, לקרב אנשים ליהדות ולקדש שם שמים" - כך טוען הרב אלעזר אהרונסון, ראש ישיבת ההסדר בחולון, בהתייחס לפולמוס שהתגלע סביב ההרכב שיבחר את הרבנים הראשיים לישראל.

לטענת הרב אהרנסון, הרבנות הראשית כי אינה רלוונטית רק לציבור החרדי והדתי לאומי. "הציבור החרדי בכלל איננו מתייחס לרב הראשי כפונקציה משמעותית, מלבד כבוד, שררה ומשכורת שניתן לחלק למקורבים לצלחת“, הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו, ומזכיר כי "הציבור הדתי לאומי, שמתייחס בכבוד לרבנות הראשית וחלקו רואה בה, לפחות כחזון, אידאל של הרב קוק זצ"ל, בכל זאת לא רואה את הרב הראשי כרב שלו. לכל אחד בציבור הסרוג יש את הרב שלו, שאותו הוא שואל שאלות ואיתו הוא מזדהה".

בניגוד לציבור הרדי והדתי לאומי, ראש ישיבת ההסדר בחולון טוען כי הרבנות הראשית רלוונטית דווקא לציבור החילוני ולמענו היא נועדה. "הרב הראשי הוא קודם כל הרב של החילונים. להם בדרך כלל אין רב אחר, והוא אמור לפנות אליהם ולהיות נוכח בציבוריות הישראלית עבורם. פעמים רבות זה כך גם בהקשר של רב עיר - גם לדתיים שמתגוררים בעיר יש הרבה פעמים רב שלהם שאליו הם פונים, ורב העיר צריך להיות קודם כל הרב של החילונים“, הוא קובע.

"חשוב מאד שהחילוניים יהיו מעורבים בבחירת הרב הראשי, שתפקידו בעיקר להנגיש את היהדות לרחוקים ממנה, לקרב אנשים ליהדות ולקדש שם שמים. לשם כך הרב חייב להיות קשוב לציבור, מבין את רחשי לב העם ופועל בעיקר בשביל הציבור החילוני", הוסיף הרב אהרונסון וציין כי "הדתיים יגבשו את היחס שלהם ליהדות לא דווקא לפי המפגש במועצה הדתית כשבאים להירשם לנישואין ולא דווקא דרך מערכת הכשרות שהיא לעיתים קרובות מקוממת. החילונים, לעומת זאת, פעמים רבות מגבשים את היחס ליהדות, ולפחות לממסד הדתי, בעיקר דרך המפגשים האלו. ובניגוד למה שנדמה לנו לפעמים, החילוניים לא שכחו מה זה להיות יהודים. חשוב להם שהיהדות תופיע במאור פנים ובאופן שיקדש שם שמים“.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il