הרב אבינר: רומן זדורוב בוודאי חף מפשע

הרב שלמה אבינר ממשיך בתמיכתו ברומן זדורוב, אשר הורשע כבר לפני למעלה משנה ברצח הילדה תאיר ראדה ז"ל. "מערכת המשפט עשתה עמו אי-צדק", טען

חדשות כיפה אורי פולק 23/10/11 15:49 כה בתשרי התשעב

הרב אבינר: רומן זדורוב בוודאי חף מפשע
ערוץ מאיר, צילום: ערוץ מאיר

"רומן זדורוב בוודאי חף מפשע ברצח תאיר ראדה ז"ל" - כך קובע היום (א') בשיחה עם כיפה הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", בהתייחס לדיון שהתקיים בעניינו של זדורוב מוקדם יותר היום בבית המשפט העליון.

שנה לאחר שהורשע על ידי בית המשפט ברצח הילדה תאיר ראדה ז"ל, טען היום זדורוב בפני בית המשפט כי הוא חף מפשע - והכחיש שוב את המיוחס לו. בפנייתו לבית המשפט העליון ביקש זדורוב מבית המשפט לאפשר לו להחליף את עורך דינו ולערער על הרשעתו לפני כשנה. בפני בית המשפט אמר זדורוב כי הוא חף מפשע ומקווה שבית המשפט העליון ישנה את החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת, שהרשיע אותו ברצח וגזר עליו מאסר עולם.

כזכור, בחודש ספטמבר בשנה שעברה הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את זדורוב ברצח ראדה ז"ל - ודן אותו למאסר עולם. חומר הראיות שפורסם בנושא גרם בתחילה ספקות בדעת הקהל, אך עם השנים הצטרפו ראיות נוספות, שפורסמו באמצעי התקשורת וחיזקו את ההאשמות נגד זדורוב. בית המשפט קבע בהחלטתו כי "יש כאן מארג ראיות איכותי וצפוף בפנינו רוצחה של תאיר ראדה". הרכב השופטים גזר על זדורוב מאסר עולם ושנתיים מאסר על שיבוש הליכי משפט.

עם זאת, הרב אבינר טוען כי הרשעתו של זדורוב "עשתה עמו אי-צדק" וקבע, לאחר עיון בפסק הדין, כי "כל איש בר דעת שיעיין בחומר בפרשה יבין כי יש פה אי צדק עצום". הרב אבינר טען כי הוא "הזדעזע עמוקות מהרשעתו של זדורוב" והביע תקווה כי "האמת תנצח", זאת למרות חלוף הזמן. לטענתו של הרב אבינר הוא בחן לכל אורך משפטו של זדורוב את פרטי הפרשה ואף צפה בסרט החקירה ובשחזור הרצח - מהם התעוררו אצלו תהיות בנוגע לפסיקת בית המשפט.

הרב אבינר, אשר בעבר גם שלח מכתב תמיכה לזדורוב, הסביר כי יש להשתדל כדי להשפיע על דעת הקהל כדי לסייע לזדורוב להוכיח את חפותו, זאת מפני שעל אף פסיקת בית המשפט הרי ש"גם בעבר הרשיע בית המשפט אדם והוא ישב בכלא שנים רבות - ולבסוף זוכה".