הרב אבינר תומך בזדורוב

הרב שלמה אבינר העביר באחרונה מכתב תמיכה ברומן זדורוב, אשר הורשע ברצח הנערה תאיר ראדה. "יש פה אי צדק עצום כלפיך, נקווה כי האמת תנצח"

חדשות כיפה אורי פולק 09/11/10 00:00 ב בכסלו התשעא

הרב אבינר תומך בזדורוב
Arielhorowitz-cc-by, צילום: Arielhorowitz-cc-by

תמיכה בלתי צפויה ברומן זדורוב, מי שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה, תלמידת כתה חטיבת ביניים בקצרין אשר נרצחה בשנת 2006: הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת כהנים ורבה של בית-אל, שלח באחרונה מכתב תמיכה לזדורוב, בו הוא טוען כי הרשעתו "עשתה עימו אי-צדק" - כך נחשף היום באתר NEWS1.

כזכור, לפני כחודשיים הכריע הרכב של שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת, פה אחד, כי הנאשם רומן זדורוב רצח את הנערה תאיר ראדה. בית המשפט קבע בהחלטתו כי "יש כאן מארג ראיות איכותי וצפוף בפנינו רוצחה של תאיר ראדה". הרכב השופטים גזר על זדורוב מאסר עולם ושנתיים מאסר על שיבוש הליכי משפט. לאחר גזר הדין, הודיעה פרקליטתו של זדורוב כי "זדורוב טען, טוען ויטען שהוא חף משפע כי הוא חף מפשע" וכי בכוונתו לערער לעליון על ההחלטה.

במכתב שהעביר הרב אבינר, אשר תורגם לבקשתו לרוסית על ידי אחד מתלמידיו, כותב הרב כי "אתמול קראתי את פסק הדין שמרשיע אותך והזדעזעתי עד עומק נשמתי. כל איש בר דעת שיעיין בחומר בפרשה יבין כי יש פה אי צדק עצום כלפיך".

"הקב"ה ייתן לך כוח ויחזק את רוחך. נקווה כי האמת תנצח", חותם הרב אבינר את מכתבו. הרב אבינר אף הוסיף בשיחה בע"פ כי בחר לשלוח את המכתב לאחר שלמד את פרטי הפרשה ואף צפה בסרט החקירה ובשחזור של זדורוב - לאחר שאלו עוררו אצלו תהיות באשר לפסיקת בית המשפט.

"זה נכון שבית המשפט פסק, אבל היו כמה מקרים בעבר שבית המשפט הרשיע אדם והוא ישב בכלא שנים רבות ובסוף זוכה", אמר הרב אבינר, אשר ציין במכתבו כי ישתדל כמיטב יכולתו להשפיע על דעת הקהל כדי לסייע לזדורוב להוכחת חפותו.