הרב אבינר: מעצר הרב יוסף – טעות של המשטרה

הרבנים אבינר ולבנון קוראים למחאה ציבורית מאופקת בעקבות מעצרו של הרב יעקב יוסף. הרב לבנון: המשטרה והפרקליטות רק מנסים להפגין כוח

חדשות כיפה אורי פולק 03/07/11 10:15 א בתמוז התשעא

הרב אבינר: מעצר הרב יוסף – טעות של המשטרה
Arielhorowitz-cc-by, צילום: Arielhorowitz-cc-by

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים" בירושלים ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, מגנה היום (א') בתקיפות את מעצרו של הרב יעקב יוסף, הבוקר. "המעצר הזה הוא טעות של המשטרה", אמר הרב בתגובה לכיפה, "יש מקום למחאה ציבורית נוכח המהלך הזה. אני כבר מחיתי".

כפי שדווח בכיפה, הרב יעקב יוסף נעצר הבוקר בחשד להסתה בעקבות הסכמה שנתן לספר "תורת המלך". חקירתו נערכה במשרדי היאחב"ל בלוד והוא שוחרר לאחר שעה קלה. יצוין כי הרב יוסף מבוקש לחקירה במהלך החודשים האחרונים - אך סירב להגיע לתחנת המשטרה.

לטענת הרב אבינר, "יש למחות על כבוד התורה בצורה מכובדת ולא אלימה" נוכח המעצר. הרב אבינר חזר על עמדתו לפיה הספר "תורת המלך" הינו בעייתי מאוד מבחינת חלק מהתכנים הכלולים בו. עמדת הרב אבינר היא ש"וודאי שאני טוען כי דמו של גוי אינו הפקר, וודאי שאסור להרוג גוי - כך נפסק וכך כתוב בגמרא. אך גם אם טען דברים שאינן נכונים, אינני רואה שזו סיבה להכניס רב לבית הסוהר, בשל עמדותיו".

גם הרב אליקים לבנון גינה את מעצרו של הרב יוסף וקרא למחאה ציבורית אך מאופקת. "צריך מחאה", הדגיש הרב בתגובה לכיפה, "אך צריך שיקול דעת כדי לחשוב ולפעול באיזו דרך". לטענתו של הרב לבנון, מעצרו של הרב יוסף מבוסס על אינטרס של המשטרה והפרקליטות "להוכיח מי שולט" ולא מתוך מניעים נכונים. "על העומדים בראש מערכת אכיפת החוק להסיק מסקנות בעקבות האירועים האחרונים", סיכם הרב לבנון.