הרב אבינר: הקרן לידידות משתמשת בשקרים גסים על מנת לגייס כספים

הרב שלמה אבינר מגיב לדבריו של הרב יחיאל אקשטיין "לא מעניין אותי מי זה הרב יחיאל אקשטיין. מטריד אותי שאסור לקבל את הכספים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/08/14 12:22 טז באב התשעד

הרב אבינר: הקרן לידידות משתמשת בשקרים גסים על מנת לגייס כספים
הרב שלמה אבינר, צילום: הרב שלמה אבינר

הרב שלמה אבינר מחריף את הטון כנגד הקרן לידידות. בראיון ל'כיפה' הוא אומר בתגובה לדבריו של הרב יחיאל אקשטיין, שהקרן לידידות הינה מיסיון ועל כן אין שום היתר לקבל ממנה כספים.

כזכור, אמש (ב') התראיין הרב יחיאל אקשטיין ל'כיפה' ואמר שהתנהלותו של הרב אבינר בעניין הקרן לידידות מקוממת. “לאור התנהלותו של הרב אבינר, ללא בדיקת העובדות, אין זה פלא שמסקנתו ההלכתית מוזרה כל כך. על פי ההיגיון של הרב אבינר, לכל תושבי ישראל אסור להשתמש במכשירי אם-אר-איי בבתי החולים, באלפי מקלטים באזור הדרום ששופצו על ידי הקרן לידידות, ליהנות מכיפת ברזל ועוד ועוד".

"לא חייבים לפסול מוסד שלם כי הוא קיבל גרושים מהקרן לידידות כאשר אותו מוסד מקבל מיליארדים מהמדינה, אבל הדרך הנכונה היא לא לקבל מהם כסף ולהחזיר להם את הכסף", ”, מבהיר הרב אבינר בראיון ל'כיפה'. “לא מעניין אותי מי הרב יחיאל אקשטיין. מטריד אותי שאסור לקבל את הכספים. אנחנו לא חיים במדבר. אנחנו לא מסכנים. אנחנו חיים במדינה שדואגת לאזרחיה, גם בתחום הרפואי, והמדינה דואגת במיליארדים להציג את המדינה שהיא מפקירה את החולים ולא מטפלת בהם זו הוצאת שם רע מהסוג הגרוע ביותר”.

"הנוצרים החליטו שיש חובה ל'נכר' אותנו (כקונטרה לגיור ח"ג), לא רק כיחידים אלא את כל מדינת ישראל, ושיש לעשות זאת במיסיון עקיף יותר מאשר במיסיון ישיר. מיסיון ישיר פרושו הטפה, חלוקת חומר. מיסיון עקיף הכוונה קשירת קשרים, ידידות, אהבה, שיחה, כנסים ותרומות כסף וכו'. ראש הקרן עצמו, יש סרט שאפשר לראות באינטרנט בו הוא מדבר אל תורמים נוצרים ואומר להם 'מה אתם חושבים? מה יותר מפיץ את הבשורה הנוצרית, חלוקת פלאיירים על הבשורה או מיגונית שרשום עליה שנתרמה על ידי נוצרים ואנשים מוצאים שם מחסה לעת מצוא'”.

"לאור כל זאת”, מוסיף הרב אבינר ומסביר, "פסקו הרבה גדולי ישראל כולל הרב אברהם שפירא, הרב מרדכי אליהו, בית דין חב"ד ובית דין של העדה החרדית ועוד ועוד, שאסור לקבל כסף מהקרן הזו. אומנם, יש שכן מקבלים כסף בארץ, אבל בארה"ב יודעים היטב מיהם האוונגליסטים ומהי הקרן. אף אחד לא מסכים לקבל כסף והקרן מחפשת לשווא שם לגיטימציה”.

מדוע אם כן מסכימים בישראל לקבל כספים מהקרן לידידות?

"הם לא מכירים את הנתונים. הקרן מסתירה את הנתונים. כך למשל, השם באנגלית הוא 'קרן ידידות נוצרית יהודית', שמצהירה את המטרה, וכאן השם הוא 'קרן לידידות' שמסווה את המטרה. לכן, אסור לקבל כסף לשום מטרה וכבר הרב קוק אמר בזמנו שאסור לקבל כסף גם לתרופות ולחולים אנושים ומי שקיבל את הכסף צריך להחזיר אותו”.

הרב אבינר מוסיף וקובל על כך ש"הקרן מציגה אותנו בארה"ב כאומללים, כמסכנים, כעניים, כדי לעורר את הלב הטוב של האוונגליסטים. זה שקר וכזב. מדינת ישראל נתפסת בארה"ב כמדינה חזקה מאוד, בריאה מאוד, ולכן משמשת מקור משיכה להשקעות של מיליארדים לארץ. התדמית השלילית עלולה להזיק כלכלית למדינה".

לדבריו, “כל הכספים, שהקרן תורמת בארץ הם כאלפית הכספים שמשקיעה המדינה בחינוך וברווחה ולכן זה שקר גס להציג את הדברים כך שאנחנו זקוקים לקרן הזו נקודה. בכלל, אין אידיאל להיות קבצן. אין אידיאל להיות שנורר. להיות שנורר זו בושה וחרפה, קל וחומר להיות שנורר של אוונגליסטים. תרגום המילה אוונגליסט היא מי שמצווה להפיץ את הבשורה. אובדן הרגישות הזו, לא להיות שנורר, זו מחלה נפשית שחשבנו שאחרי קום המדינה נתרפה ממנה".