הרב אבינר: החלטת שר החינוך תביא לחורבן היהדות

על רקע החלטת שר החינוך לתקצב גם גופים רפורמים אומר הרב שלמה אבינר לכיפה כי לתת כסף לרפורמים זו בגידה בתורה, עדיף לתת את הכסף ליהודים רגילים ובמיוחד ציונים

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 23/06/14 18:41 כה בסיון התשעד

הרב אבינר: החלטת שר החינוך תביא לחורבן היהדות
לשכת הרב אבינר, צילום: לשכת הרב אבינר

בעקבות החלטת שר החינוך, הרב שי פירון, לתקצב גם גופי רפורמים הפועלים בישראל, אומר הרב שלמה אבינר לכיפה כי הוא מתנגד באופן חד משמעי לצעדים שמציע שר החינוך. "הרפורמים זה חורבן היהדות" אמר הרב אבינר, "אנחנו לא רק מדינה שגרים בה יהודים, אנחנו מדינה יהודית והיהדות היא התוכן של המדינה".

אמש (א'), הודיע השר פירון בכנס של הסוכנות היהודית כי בכוונתו לשתף פעולה עם גופים רפורמים וקונסרבטיבים, בין היתר הבטיח פירון כי לקראת חלוקת התקציב המשרדית, הוא מבטיח חלוקת משאבים גם לגופים אלו, ולא רק לישיבות.

"התנועה הרפורמית בארצות הברית מדלדלת בגלל נישואי תערובת. הרפורמים מתגוררים בארצות הברית ולא מצליחים לשמור על היהדות ולא לשמור על ארץ ישראל, לצערנו הרב" אמר הרב אבינר והוסיף כי "הרפורמים הם עשירים מאוד, יש להם הרבה מאוד כסף, הם לא צריכים את הכסף של משרד החינוך, הם מבקשים אותו אך ורק כדי שניתן להם לגיטימציה. עדיף לתת את הכסף ליהודים רגילים ובמיוחד ציונים, לתת להם כסף זו בגידה בתורה"

"זה לא קשור לאהבת ישראל" מדגיש הרב אבינר, "אין לנו שום דבר נגד הרפורמים היהודים, יש לנו בעיה עם השקפת עולמם שהיא חורבן היהדות, שמביאים גם התבוללות וגם חוסר קשר לארץ ישראל"