הרב אביחי רונצקי תוקף את הממשלה: מנצלת אותנו בגלל מניעים פוליטיים

הרב רונצקי זועם על דברי שר הביטחון שאמר שהיעד הוא להגיע למשא ומתן שבסופו שקט הדדי. "יעד הצבא צריך להיות אחד בלבד – הכרעת ארגון החמאס או הכותו מכות נמרצות עד שיתחנן על נפשו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/08/14 10:25 כח באב התשעד

הרב אביחי רונצקי תוקף את הממשלה: מנצלת אותנו בגלל מניעים פוליטיים
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, ראש ישיבת איתמר ולשעבר הרב הצבאי הראשי, תוקף את דברי שר הביטחון יעלון וראשי הצבא שאומרים שיעד מבצע צוק איתן כרגע הוא הגעה למשר ומתן ושקט הדדי.

"ממש לא הבנתי את דברי ראשי הצבא שאמרו שהיעד כעת הוא להביא למשא ומתן, שבסופו שקט הדדי", הוא כותב בדף הפייסבוק שלו. "לעניות דעתי, יעד הצבא צריך להיות אחד בלבד - הכרעת ארגון החמאס' או לחלופין להכותו מכות נמרצות כאלו שיתחנן על נפשו ויבקש הפסקת אש. רק כך נוכל לדרוש תנאים מחמירים ובכללם פירוז הרצועה והחזרת כושר ההרתעה שלנו, שנפגע קשות במערכה הזאת”.

"נראה שההנהגה המדינית ממשכנת את עתידנו בהשגת פתרונות קצרי טווח מחשש לנפגעים בקרב חיילינו וההשפעה שתהיה לכך במערכת הבחירות העתידית”, הוא מדגיש.

"נכון לזכור שתפקיד החיילים להגן על תושבי המדינה, ולא שהאזרחים ייפגעו והצבא ישמור על חיי חייליו ולא ימלא את משימתו, שהיא הכרעת האויב גם כשיש נפגעים בשורות הלוחמים”, מוסיף הרב רונצקי. "זהו הערך הראשון ברוח צה"ל - דבקות במשימה לאור המטרה וחתירה לניצחון. הערך של שמירת חיי הלוחמים נמצא הרחק אחריו ולא משמש כתנאי למימוש הערך הראשון של דבקות במשימה".