הרבצ"ר והרב מלמד יוועדו לפגישת פיוס

לאור המחלוקת בין השניים צפויים הרבנים פרץ ומלמד לשוחח אודות אחדות השורות וחיזוקה של הרבנות הצבאית, בפגישת פיוס שתתקיים היום בתל אביב

חדשות כיפה אורי פולק 29/01/12 09:04 ה בשבט התשעב

הרבצ"ר והרב מלמד יוועדו לפגישת פיוס
אילוסטרציה דובר צהל, צילום: אילוסטרציה דובר צהל

הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, יוועד היום (א') עם ראש ישיבת הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, לפגישת פיוס בתל אביב - כך נודע לכיפה.

הפגישה מתקיימת ככל הנראה ביוזמת צד שלישי אשר לחץ על השניים להיפגש, זאת לאחר הביקורת הפומבית שמתח הרב מלמד על התנהלותו של הרבצ"ר בסוגיית החלטת המטכ"ל בעניין שירת נשים.

במרכז הפגישה צפוי הרבצ"ר לקרוא לרב מלמד להתגייס למען טובתו של צה"ל ואחדות שורותיו, זאת על אף חילוקי הדעות ההלכתיים בין השניים. הרב מלמד, מנגד, צפוי להבהיר לרבצ"ר כי אין ביניהם מתיחות אישית כי אם מחלוקת עקרונית. השניים ידונו בדרכים לחיזוקה וביסוסה של הרבנות הצבאית. שני הצדדים סירבו לאשר את דבר הפגישה בטרם היא מתקיימת.

כפי שדווח בכיפה, לאורך החודש האחרון מתח הרב אליעזר מלמד ביקורת חוזרת ונשנית על התנהלותו של הרבצ"ר בסוגיית שירת נשים. לדעת הרב מלמד, על הרבצ"ר "להתפטר או לתקן את המעוות ולהודיע ברבים שבשום אופן לא תהיה בצבא כפייה נגד דת ישראל".

מוקדם יותר החודש הוסיף הרב מלמד לבקר את התנהלותו של הרבצ"ר בטורו האישי המתפרסם בעיתון "בשבע". גם הפעם טען הרב מלמד כי על הרבצ"ר להודיע כי "חייל שירצה לצאת בעת שירת נשים מכל טקס שהוא יעשה זאת בגיבוי מלא של הרבנות הצבאית" - ואחרת, להתפטר מתפקידו.