הרבנים קבעו: עמיחי שטיינמץ נרצח

לאחר חמש שנות חיפושים הכריע בית דין ברשותו של הרב דרוקמן כי עמיחי שטיינמץ שיצא לטיול בהודו ונעלם - נרצח. המשפחה תשב שבעה במעלה לבונה

חדשות כיפה יסכה אלפרוביץ, כיפה 14/09/14 09:42 יט באלול התשעד

הרבנים קבעו: עמיחי שטיינמץ נרצח
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

לאחר חמש שנים של חיפושים, הודיעה משפחתו של עמיחי שטיינמץ, מהישוב מעלה לבונה, כי בנם עמיחי שנעדר מאז שנת תשס"ט בהודו הוכרז כמת הלכתית.

פסק ההלכה ניתן על ידי הרכב רבנים בראשותו של הרב חיים דרוקמן, העומד בראש הפנימיה הצבאית באור עציון בה למד עמיחי. בית הדין הכריז על מותו של עמיחי לאחר ששמע את עדותו של חיליק מגנוס אשר ניהל את החקירה המודיעינית לאיתורו בשנים האחרונות.

לאחר שירותו הצבאי כלוחם ביחידת דובדבן יצא עמיחי לטיול בהודו, ביום שלישי, 23 ביולי 2009, יצא לבדו לטרק בעמק פראווטי שבצפון הודו, שם ככל הנראה נרצח. על פי מסקנות ועדת החקירה גופתו הוסתרה ככל הנראה בידי הרוצחים. בסוף אותו שבוע, לאחר שלא יצר קשר עם קרוביו, החלו החיפושים אחר עמיחי, בתחילה על ידי צוות חברת הביטוח בה היה מבוטח, ולאחר מכן הצטרפו לחיפושים גם מאות מתנדבים בעזרתם של אנשי בית חב"ד בקאסול והבית היהודי בקלגה. למעלה משנה נמשכו החיפושים ולאחר שהם העלו חרס החל מגנוס לנהל את החקירה שהסתיימה במסקנות הכואבות.