הרבנים הראשיים אכזבו את הרב בן דהן: "החלטה עצובה"

מועצת הרבנות הראשית החליטה להתנגד לפתיחת אזורי הרישום לנישואין, בניגוד לעמדתו של סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן: "ההחלטה מנוגדת לתמיכה קודמת של הרבנים הראשיים הקודמים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/08/13 18:22 כב באלול התשעג

הרבנים הראשיים אכזבו את הרב בן דהן: "החלטה עצובה"

החלטת מועצת הרבנות הראשית מהיום (ד‘), נגד פתיחת אזורי הרישום לנישואין, אכזבה את סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, שהופתע מהצעד בו נקטו הרבנים הראשיים לישראל - הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף. החלטת המועצה עומדת בניגוד להתחייבות הרבנים הראשיים הקודמים, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, שהביעו תמיכה בפתיחת אזורי הרישום.

”חשפתי הבוקר בפני מועצת הרבנות הראשית לישראל, את המערכת המקוונת שתאפשר את פתיחת אזורי רישום הנישואין במסגרת המהפכה בשירותי הדת“, תיאר הרב בן דהן, שציין כי ”המערכת הממוחשבת סוף סוף עושה סדר בפרצות הקיימות בתחום רישום לנישואין. המערכת מסייעת לרבנים רשמי הנישואין לתקן תקלות הלכתיות שקורות בלעדיה ולבדוק מידע בצורה מהירה ופשוטה ומפחיתה את האפשרות לתקלות אנוש“.

הרב בן דהן אמר כי הוא ”מצר על החלטתה של הרבנות הראשית להתנגד לצעד שהציבור הישראלי צמא לו וזקוק לו - במיוחד כי המערכת מיטיבה גם עם הרבנים עצמם, הן מבחינה הלכתית והן בחינת הצלבת ובדיקת המידע“. עוד ציין הרב בן דהן כי ”החלטה זו גם מנוגדת לתמיכה שהביעו הרבנים הראשיים הקודמים בפתיחת אזורי הרישום, שהתנו את תמיכתם במערכת מחשוב תומכת אותה הצגתי הבוקר בישיבה“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן