הרבנות הראשית לישראל קוראת לשקול מחדש את פתיחת אזורי הרישום לנישואין

מועצת הרבנות הראשית החליטה כי מערך רישום הנישואין חייב להתיישב עם דרישות ההלכה בשאלות העולות מחוק זה, וזאת תוך התחשבות מרבית בנגישות הרישום לזוגות הנישואין

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/08/13 15:13 כב באלול התשעג

הרבנות הראשית לישראל קוראת לשקול מחדש את פתיחת אזורי הרישום לנישואין
shutterstock, צילום: shutterstock

מועצת הרבנות הראשית לישראל קוראת לחברי הכנסת לשקול מחדש את המשך חקיקת החוק לפתיחת אזורי הרישום בנישואין. על רקע הצעת החוק המונחת על שולחן הכנסת, החליטה המועצה כי מערך רישום הנישואין חייב להתיישב עם דרישות ההלכה בשאלות העולות מחוק זה, וזאת תוך התחשבות מרבית בנגישות הרישום לזוגות הנישואין.

במהלך הישיבה הציג סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, מערכת מחשוב לניהול מערך רישום הנישואין. הרבנים חברי המועצה בירכו על שדרוג המערכת והצביעו על כך שהמערכת החדשה מותאמת להלכה, ותסייע לרבנים הרושמים לייעל את השירות הניתן לזוגות הנישאים, כאשר כל הנתונים מצויים בידי הרב רושם הנישואין.

הרב ישראל מאיר לאו, רב העיר תל אביב ולשעבר הרב הראשי לישראל, ציין כי בניגוד לדעה הרווחת, ברוב מוחלט של המקומות רבני הערים חותמים בעצמם על כל תעודות הרווקות, לאחר בקרה ובדיקה - שפעמים רבות חושפת בעיות אצל בני הזוג ומונעת נישואי תערובת ונישואין כפולים.

הישיבה שהתקיימה היום הייתה ישיבה חגיגית, והראשונה בהשתתפותם של שני הרבנים הראשיים החדשים, הראש"ל הרב יצחק יוסף והרב הראשי הרב דוד לאו. הישיבה נוהלה על ידי נשיא המועצה, הרב דוד לאו והוזמנו אליה גם סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן ומנכ"ל משרדו, אלחנן גלט.

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף בירך בישיבה את כל העוסקים בזיכוי הרבים ובהרבצת תורה: "בחודש אלול ולקראת ראש השנה רבנים בכל מקום, גם כאלה שאינם נושאים משרה, עסוקים בזיכוי הרבים. אין דבר גדול יותר מזיכוי הרבים".

את הישיבה חתם הרב הראשי הרב לאו באיחולים לכבוד השנה החדשה: "אנחנו קוראים לכל הרבנים, לכל רבני בתיה"כ, לכל הגבאים, להאיר פנים ולקבל את כל המתפללים, את כל התושבים, גם אלו שאינם מתפללים יום יום. לקבל אותם בצורה ראויה, להסדיר מקומות לחיילים וכוחות הביטחון. אנו מאחלים כתיבה וחתימה טובה לכל בית ישראל".