הרבנים אליהו ולבנון חתמו על גילוי דעת נגד גיוס חרדים ופגיעה בישיבות

בגילוי הדעת, שנחתם במשותף יחד עם רבנים חרדיים המזוהים עם ש"ס, פנו הרבנים לשרים ולח"כים וקראו להם שלא לגייס בכפייה תלמידי חכמים ושלא לקצץ בתקציב הישיבות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 17/09/13 14:05 יג בתשרי התשעד

הרבנים אליהו ולבנון חתמו על גילוי דעת נגד גיוס חרדים ופגיעה בישיבות
אלדר בירם, צילום: אלדר בירם

הרב אליקים לבנון והרב שמואל אליהו חתמו על גילוי דעת משותף עם רבני הציבור החרדי, בו הם קוראים לשרים ולח“כים שלא לגייס בכפייה תלמידי חכמים ושלא לקצץ בתקציב הישיבות.

גילוי הדעת מהווה המשך לפגישה שהתקיימה לפני כחודשיים ביוזמת ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ורב המועצה האזורית שומרון הרב אליקים לבנון בין רבני הציונות הדתית לרבנים המזוהים עם ש"ס. בפגישה הוחלט לשתף פעולה בכל הנוגע לנושא עולם התורה תחת הסיסמא ”כוחנו באחדותנו“.

הפגישה נעשתה על רקע המשבר המחריף בין הציונות הדתית לבין העולם החרדי בשל הגיבוי שנתנה מפלגת הבית היהודי למפלגת יש עתיד המבקשת לגייס בחורי ישיבות. כעת נראה שגם מפלגת הבית היהודי והעומד בראשה מבינים שנעשתה טעות במהלך, שכן הוא פגע גם בתלמידי ישיבות ההסדר המזוהים עם הציונות הדתית וגם ביחסים בין הציונות הדתית לציבור החרדי.

”אנו פונים לשרים ולחברי הכנסת מכל המפלגות לא לתת יד לגזרות הקשות הניצבות לפתחינו: שמתוכם האחת גיוס בכפיה, תוך הטלת סנקציות והאשמה בפלילים, עם ישראל לכל חלקיו יצא ניזוק מגיוס בכפיה, הן מצד פגיעה בתורה ובלומדיה , והן מצד המחלוקת הקשה כחרבות בגוף האומה אשר חלילה תתלקח כתוצאה מגיוס בכפיה, והשנייה פגיעה בתקציב הישיבות והכוללים בקיצוץ שאנו מידתי אין דומה לו בכל מגזר אחר של הציבור בישראל“, נכתב במסמך.

על גילוי הדעת חתומים בין השאר: הרב אליקים לבנון רב המועצה האזורית שומרון, הרב שמואל אליהו רבה של צפת, הרב יהודה עמיחי ראש מכון התורה והארץ, הרב מנחם בורשטיין ראש מכון פועה, הרב דוד דודקביץ - ראש הישיבה ורב הישוב יצהר ואחרים ומצד הרבנים החרדיים: הרב ראובן אלבז ראש מוסדות אור החיים ואחד הרבנים המקורבים לרב עובדיה יוסף, הרב ברוך שרגא הרב יששכר מזוז ואחרים המזוהים עם ש"ס.

מסיקה ציין כי ”כוחנו באחדותנו, עלינו להמשיך לפעול יחד הציונות הדתית והעולם החרדי שכן רב המשותף על המפריד“.

הרב אליקים לבנון התייחס לגילוי הדעת עליו חתם ואמר כי ”לאחרונה התקיימו מספר מפגשים בין רבנים חרדיים לרבנים מהציונות הדתית, בניסיון לאחות את הקרעים שנוצרו בין שני הציבורים בעקבות ההתנהלות הפוליטית. וכן בעקבות הפגיעה הכלכלית הקשה בעולם בישיבות . המטרה של המפגשים היא גם להביא לשיח תורני בין הרבנים". עוד הוסיף הרב לבנון ואמר כי הוא קורא לרבנים נוספים להצטרף למפגשים בכדי להרחיב את ההבנה בין עולם התורה החרדי לעולם התורה הציוני.