הרבנות מזהירה את הציבור בעקבות מכת תולעים נרחבת באורז מיובא

משגיחי הכשרות של הרבנות איתרו טונות רבות של אורז נגוע בזחלים חיים ובחרקים. מקור התופעה: תחזוק לא נאות בשלבי האחסון ושינוע האורז במהלך הייבוא

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 15/09/13 20:16 יא בתשרי התשעד

הרבנות מזהירה את הציבור בעקבות מכת תולעים נרחבת באורז מיובא
shutterstoc, צילום: shutterstoc

טונות רבות של אורז נגוע בזחלים חיים ובחרקים התגלו היום (א‘) ברחבי הארץ. האורז הנגוע התגלה על ידי משגיחי כשרות במספר מקומות, אשר קלטו ובדקו משטחים ושקים של אורז מיובא בעסקים שונים. מבדיקה ראשונית שערכה הרבנות הראשית עולה כי ככל הנראה המקור לתופעה הוא תחזוק לא נאות ותנאי מזג אוויר בשלבי אחסון ושינוע האורז במהלך היבוא.

עיקר הבעיה נוגע למגזר התעשייתי. הרבנות הראשית העבירה הנחיות למשגיחי הכשרות להקפיד במיוחד על בדיקת האורז: על המשגיח לבדוק את האורז באמצעות מכונה, ואם ימצאו בו חרקים לאחר הטיפול במכונה, אין לקלוט את האורז ויש להשיב את כל הסחורה לספק ולהחליפה בתוצרת נקייה. יש לשוב ולבדוק את האורז במהלך הבישול ולוודא שהאורז נבדק כראוי.

ההנחיה להחזיר את התוצרת היא תוצאה של היקפי הסחורה הגדולים שבהם נעשה שימוש במגזר התעשייתי. במגזר הפרטי ניתן להסתפק בברירת כל כמות האורז, עד לניקויו המוחלט מחרקים, ובדיקתו בשנית במהלך הבישול.

ברבנות הראשית משבחים את המשגיחים שגילו את התקלה. ראש אגף הכשרות הארצי, הרב יעקב סבג: "קיבלנו בו זמנית דיווחים רבים ממספר מקומות בארץ. מבחינתנו זו המחשה לכך שמערך הכשרות עובד ושהמשגיחים ערניים ובקיאים בעבודתם. זוהי גם הוכחה לחיוניות מערך הכשרות ופריסת המשגיחים ברחבי הארץ, וזכות גדולה למנוע מכשלה כה גדולה מהציבור".