הרבנות הראשית מינתה נאמן כשרות חדש לחיפה

מועצת הרבנות הסמיכה את הרב מרדכי אברמובסקי לחתימה על תעודות הכשרות, זאת בעקבות הסכסוך בין רב העיר למועצה הדתית, ששיתק למעשה את מערך הכשרות בעיר

חדשות כיפה אורי פולק 26/03/12 16:35 ג בניסן התשעב

הרבנות הראשית מינתה נאמן כשרות חדש לחיפה
אילוסטרציה SpecialKRB-cc-by-nd, צילום: אילוסטרציה SpecialKRB-cc-by-nd

התפתחות בסכסוך הכשרות בחיפה: מועצת הרבנות הראשית החליטה להסמיך השבוע את הרב מרדכי אברמובסקי כנאמן חתימה על תעודות הכשרות בעיר ועל מינויו של מנהל מחלקת כשרות מטעמו. מינויו של הרב אברמובסקי ייכנס לתוקף מיד לאחר חג הפסח.

בהחלטה זו, למעשה, סימנה הרבנות הראשית את סיום עבודתם של הרב שמעון אלמליח וישעיהו מלכה, שמונו בחודשים האחרונים על מערך הכשרות בעיר.

כזכור, לפני מספר חודשים הגישו אנשי המועצה הדתית בחיפה בג"ץ בנושא, בו דרשו כי בית המשפט יתערב לצורך הסדרת מערך הכשרות בעיר. בית המשפט קבע כי הרבנות הראשית והמשרד לענייני דת יקימו ועדה שתמנה נציגים לניהול מערך הכשרות במועצה הדתית בעיר. בעקבות ההחלטה מינתה הוועדה את הרבנים שמעון אלמליח וישעיהו מלכה, אך השניים, לדבריהם, לא זכו לשיתוף פעולה בעיר ולא הצליחו לייצב את מערך הכשרות.

כפי שדווח בכיפה, הרבנות הראשית התערבה במצב בחיפה בעקבות פנייתו של ראש העיר, יונה יהב, כבר לפני למעלה מחצי שנה. בשנה האחרונה מתנהל מאבק בין לשכת הרב הראשי, הרב שלמה שלוש, לבין ראשי המועצה הדתית בעיר ובהם גם יו"ר המועצה הדתית אביב ויצמן והממונה על מחלקת הכשרות, הרב דוד אבוחצירא - סביב אישורי הכשרות בעיר.

גורם במועצה הדתית בחיפה מתאר מלחמת גרסאות בין שני הצדדים, כשמחד טוען יו"ר המועצה הדתית כי מקורביו של הרב הראשי מאיימים על בעלי עסקים לבל יעסיקו את מקורביו כמשגיחי כשרות ומאידך הרב שלוש מאשים את המועצה הדתית במתן תעודות כשרות לבתי עסק בהם נמכרים גם מוצרי טריפה - ואף בזיופן של תעודות כשרות שכבר חולקו בחודשים האחרונים.

עד כה, נוכח המציאות הזו, בעלי עסקים בחיפה מלינים עדיין על קשיים בירוקרטיים באישורי הכשרות, אשר פוגעים באופן ניכר ביכולתם של הלקוחות הדתיים והמסורתיים ברכישת מוצרים בחנויות הנתונות תחת השגחה.