רב חיצוני יעניק תעודות כשרות לחיפה

כך קבעה מועצת הרבנות הראשית בירושלים, אשר תקיים בקרוב דיון בנושא. הרבנות הראשית התערבה במשבר הכשרות בחיפה בעקבות פנייתו של ראש העיר חיפה, עליה דווח בכיפה

חדשות כיפה אורי פולק 26/10/11 09:53 כח בתשרי התשעב

רב חיצוני יעניק תעודות כשרות לחיפה
SpecialKRB-cc-by-nd, צילום: SpecialKRB-cc-by-nd

מועצת הרבנות הראשית בירושלים החליטה לקיים בקרוב דיון מיוחד בנושא מינויו של רב חיצוני לחיפה, אשר יעסוק בחתימה על תעודות כשרות למאות בתי עסק, זאת לאור סכסוך הכשרות בין המועצה הדתית בחיפה לבין רב העיר - אשר לטענת המועצה פגע במערך הכשרות המקומי.

הרבנות הראשית התערבה במצב בחיפה בעקבות פנייתו של ראש העיר, יונה יהב. כפי שדווח בכיפה, יהב פנה באחרונה אל הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, בדרישה כי זה יפעל באופן מיידי ודחוף כדי לסייע במצוקת הכשרות בעיר. גורם המקורב למועצה הדתית בחיפה אמר לכיפה כי במועצה ינסו לסכל את המהלך. "לא ניתן לאדם חיצוני לטפל במערך הכשרות שלנו. זה מיותר, זה בזבוז כסף. אנחנו בתוכנית הבראה ומנסים לשים לנו רגליים", אמר הגורם.

כפי שדווח בכיפה, בחודשים האחרונים מתנהל מאבק בין לשכת הרב הראשי, הרב שלמה שלוש, לבין ראשי המועצה הדתית בעיר ובהם גם יו"ר המועצה הדתית אביב ויצמן והממונה על מחלקת הכשרות, הרב דוד אבוחצירא - סביב אישורי הכשרות בעיר.

גורם במועצה הדתית בחיפה מתאר מלחמת גרסאות בין שני הצדדים, כשמחד טוען יו"ר המועצה הדתית כי מקורביו של הרב הראשי מאיימים על בעלי עסקים לבל יעסיקו את מקורביו כמשגיחי כשרות ומאידך הרב שלוש מאשים את המועצה הדתית במתן תעודות כשרות לבתי עסק בהם נמכרים גם מוצרי טריפה - ואף בזיופן של תעודות כשרות שכבר חולקו בחודשים האחרונים.

בעקבות הדברים הלינו בעלי עסקים בחיפה על קשיים בירוקרטיים באישורי הכשרות, אשר פוגעים באופן ניכר ביכולתם של הלקוחות הדתיים והמסורתיים ברכישת מוצרים בחנויות הנתונות תחת השגחה.