הרבנות הראשית: ויינשטיין מתיימר לייצג אותנו ופועל נגדנו באותו הזמן

הקרב על תעודות הכשרות: סירובו של וינשטיין לאפשר לרבנות הראשית להגיש מומחה משפטי חיצוני מטעמה יגרום שהרבנות לא תוכל להתנגד בדיון הבוקר בבג"צ בו ידרשו את פירוק המונופול שלה בתחום הכשרות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 13/05/15 09:28 כד באייר התשעה

הרבנות הראשית: ויינשטיין מתיימר לייצג אותנו ופועל נגדנו באותו הזמן
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הקרב בין הרבנות הראשית והרבנים הראשיים לבין היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין בנוגע לתעודות הכשרות האלטרנטיביות, ממשיך במלוא עוזו.

כזכור, החליט וינשטיין לאפשר לבתי עסק להציג תעודת כשרות שאינן מגיעות מהרבנות הראשית, ועורר את זעמה של הרבנות הראשית. בתגובה, שלח הרב הראשי דוד לאו, מכתב לוינשטיין בדרישה לקבל אישורו למימון יועץ משפטי חיצוני שיציג את עמדת הרבנות הראשית בפני בג"צ. לטענת הרבנות יש לאפשר להם להביע את עמדתם בפני בג"ץ משום שעמדת המדינה שניסח וינשטיין נכפתה עליהם ואינה מייצגת אותם כלל.

אמש הודיע וינשטיין כי הוא מסרב לבקשת הרבנות, והמשמעות האבסורדית היא שבדיון שיערך הבוקר (ד') בבג"ץ ידרשו התובעים, שני בעלי מסעדות מירושלים, לפרק את המונופול של הרבנות הראשית על הכשרות, אך לרבנות לא תהיה אפשרות להביע דעה נגדית כיוון ש"המדינה" כלומר, וינשטיין, מסכימה עם טענות התובעים.

לדברי מנכ"ל הרבנות, אלחנן גלט, לגל"צ זהו מצב אבסורדי, לא יעלה על הדעת שעמדת הרבנות הראשית לא תבוא לידי ביטוי בדיון בצורה בהירה וברורה. "מעל הכל צריך לומר שרוב רובם של אזרחי ישראל שצורכים כשרות ומעוניינים בכשרות על פי הרבנות, ועתה עמדתם לא תבוא לידי ביטוי", טען.

בהודעתו אמש שהתפרסמה ב'כיפה' כתב וינשטיין בתוקפנות נגד מתן האפשרות לייצוג חיצוני של הרבנות הראשית: "כידוע יש מדינת ישראל אחת, וממשלה אחת ויועץ משפטי אחד ופרקליטות מדינה אחת שמייצגת את כל גופי המדינה. כשמובאת עמדה לפני בית המשפט העליון עליה להיות עמדה המייצגת מדיניות ממשלתית אחת - בית המשפט לא יישמע מנגינות מתווים שונים משל היו אלה שטיבלאך של נוסחים שונים". למרות זאת, וינשטיין הדגיש כי עמדת הרבנות הראשית תשמע אם יבקש זאת בית המשפט וברבנות מקווים שההיגיון ינצח והם אכן יוזמנו להביע את דעתם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן