הרבנות הראשית בהנחיות חדשות בשל החלת שעון החורף

הנוהל שפורסם על ידי הרבנות הראשית מתייחס לסגירתם של רשתות שיווק, מרכזי מבקרים ואולמות אירועים כשרים, אשר אינם פועלים בשבת

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 30/10/13 16:06 כו בחשון התשעד

הרבנות הראשית בהנחיות חדשות בשל החלת שעון החורף
shutterstock, צילום: shutterstock

לקראת השבת הראשונה בשעון החורף הפיצה הרבנות הראשית לישראל רענון של נוהל סיום העבודה בימי שישי וערבי חג.

מדי שנה מתקבלות ברבנות הראשית בשבועות הראשונים של שעון החורף פניות מצד עובדים ברחבי הארץ הנדרשים לעבוד עד סמוך לכניסת השבת, באופן שלא מאפשר להם להיערך כראוי לכניסת השבת. לעתים מתקבלות אף תלונות מצד עובדים שאולצו לעבוד אף אחרי כניסת השבת.

הנוהל שפורסם על ידי הרבנות הראשית מתייחס לסגירתם של רשתות שיווק, מרכזי מבקרים ואולמות אירועים כשרים, אשר אינם פועלים בשבת. עם זאת, חשוב להזכיר כי ללא קשר לתחום הכשרות, החוק בישראל אוסר להעסיק עובדים יהודים ביום המנוחה השבועי - השבת.

על פי הנוהל, ברשתות שיווק על המקום להיסגר ללקוחות לא פחות משעתיים לפני כניסת השבת. כמו כן, על אחרון העובדים להשתחרר לא פחות משעה לפני כניסת השבת. הנחיות הרבנות נוגעות גם לחתונות, לפיהן על החופות בימי שישי להסתיים לפני השעה 12:00 ואת המנה האחרונה יש להגיש לא פחות משלוש שעות לפני כניסת השבת.

הרבנות קבע כי במרכזי מבקרים יש לסיים את הפעילות לא פחות משעה וחצי לפני כניסת השבת. על הפעילות להתחיל לא פחות מחצי שעה לאחר צאת השבת.