הרבנות הצבאית תחלק "מים לשיעורים" ללוחמים

15,000 שקיות מים ובהן המידה ההלכתית המדוייקת, יחולקו לראשונה ללוחמים אשר ישתתפו בפעילות מבצעית במהלך יום הכיפורים הקרוב

חדשות כיפה אורי פולק 06/10/11 13:41 ח בתשרי התשעב

הרבנות הצבאית תחלק "מים לשיעורים" ללוחמים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

לראשונה תחלק הרבנות הצבאית שקיות מים מיוחדות ללוחמים, זאת כדי לאפשר למי שמבצע פעילות מבצעית במהלך יום הכיפורים, במידה ויקבל לכך אישור הלכתי, לקיים את הצום תוך שהוא שותה "מים לשיעורים" - כלומר, במידה ההלכתית המותרת למי שמתקשים לעמוד בצום הממושך.

השבוע חילקה הרבנות הצבאית, באמצעות הרבנים הצבאיים המוצבים בכלל בסיסי צה"ל, סך של כ-15,000 שקיות מים מיוחדות שהוזמנו על ידה בחודשים האחרונים. השקיות כוללות את מידת המים המדויקת המותרת לשתייה במהלך הצום, יחד עם מידה קטנה של סוכר הנדרש לגוף. השקיות הועברו ללוחמים אשר יוצבו בגזרות השונות במהלך הצום, זאת כדי לאפשר להם, לאחר התייעצות עם רבני הבסיסים, לקיים את הצום תוך שתיית כמות המים המדוייקת המתאפשרת להם על פי ההלכה - באישורם של רבני החטמ"רים והאוגדות בלבד.

מדובר בפעם הראשונה בה הרבנות הצבאית מאפשרת פתרון מסוג זה, שכן עד כה נהגו הלוחמים להשתמש במידות שונות, בדרך כלל פקקי בקבוקים או כוסות פלסטיק חד-פעמיות, על מנת לחשב בערך את שיעור המים המותר להם. עניין זה יקל על הלוחמים המתלבטים באשר למידות ההלכתיות המותרות, כמו גם על המפקדים אשר עד כה לא הכירו את הפתרונות ההלכתיים הקיימים ללוחמים הנתונים בפעילות מבצעית במהלך צום.