הרבנות הצבאית משתדרגת: זיהוי חללים באמצעות טאבלט

מאה טאבלטים צפויים להיכנס לשימוש במערך הזיהוי והקבורה של הרבנות הצבאית. מטרת השדרוג הטכנולוגי היא לקצר משמעותית את מלאכת זיהוי החללים באמצעות טביעות אצבעו של החייל תוך שניות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 11/02/14 13:11 יא באדר א'

הרבנות הצבאית משתדרגת: זיהוי חללים באמצעות טאבלט
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

הרבנות הצבאית הראשית החלה בתהליכי השתדרגות טכנולוגיים כאשר גולת הכותרת רכישה של מאה טאבלטים מתקדמים. המכשירים החדשים, אשר יצויידו באפליקציה מתאימה, ישמשו את הרבנות הצבאית בזיהוי חללים באמצעות תביעות אצבעות של החייל ההרוג ויאפשרו זיהוי תוך מספר שניות בלבד.

הטאבלטים החדשים צפויים להיכנס בקרוב לשימוש במערך הזיהוי והקבורה של הרבנות הצבאית הראשית בצה"ל כאשר תפקידם הוא לקצר משמעותית את מלאכת זיהוי החללים, זאת באמצעות מערכת חדשה שתזהה את החלל על פי תביעת אצבע. במערכת חדשה בה מצויים תביעות האצבעות של כל חיילי צה"ל יוזנו לאפליקציה אשר תשמש אותם בעת הצורך. במידה ובעקבות פציעה לא יהיה ניתן לזהות את תביעות האצבעות תוכל המערבת לזהות אף את מבנה שיניו של החלל.

השדרוג החדש נועד הן להקל על מלאכת הזיהוי שתעשה מעתה באמצעים טכנולוגיים והן על מנת לאפשר דיווח מהיר ככל שניתן למשפחות ההרוגים. עוד טרם פינוי החלל או הגעת הגופה לבית החולים, תוכל המשפחה לקבל דיווח מהימן על מצבו של החלל בן משפחתם. עלות פרויקט הטאבלטים נעמדת בעשרות אלפי שקלים לטובת המערכת החדשה לזיהוי חללים. בצה"ל בכלל וברבנות הצבאית בפרט מקווים שיצטרכו לעשות במערכת שימוש מועט ככל שרק ניתן ואם ניתן לא להשתמש בה כלל.