הרבנות הצבאית מחסלת את המטבחונים הלא כשרים בצה"ל

במוצבים בהם אין מטבח מסודר, במציאות בה חיילים מבשלים את ארוחותיהם במטבחים תוך פגיעה בנהלי הכשרות, מתכוונים ברבנות הצבאית לספק "חמגשיות" סגורות וכשרות המוכנות ישירות לחימום

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/07/12 16:17 ד באב התשעב

הרבנות הצבאית מחסלת את המטבחונים הלא כשרים בצה"ל
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

ברבנות הצבאית מתכננים פיילוט ראשון מסוגו, אשר יחל בחודשים הקרובים, במסגרתו יחולקו "חמגשיות" סגורות לחימום כארוחות חמות לחיילים במוצבים נידחים אשר אין להם מטבח צבאי מסודר, זאת על מנת למנוע תופעות של פגיעה בכשרות המזון - בהתאם למציאות הקיימת כיום.

במציאות הנוכחית, באותם מוצבים נידחים לא קיים מטבח צבאי מסודר השומר על נהלי הכשרות באופן קפדני, כתוצאה מסדר הכוחות המצומצם במקום. עד כה, החיילים נהגו לבשל לעצמם את ארוחותיהם במטבחונים קטנים, כשבדרך כלל החיילים החילונים לא נהגו לשמור על כשרות - ולערבב אוכל בשרי בחלבי.

כדי למנוע את התופעה, מתכננים ברבנות משלוח של "חמגשיות" סגורות לאותם מוצבים ומטבחונים בצה"ל, כשהחיילים יידרשו רק לחמם אותן במיקרוגל. כך יוכלו גם החיילים הדתיים לסמוך על כשרות אותם המטבחים ולא לחשוש לרמת הכשרות במקום.

מדובר במהלך אחד מני רבים שמובילה הרבנות הצבאית בהחמרת נהלי הכשרות בצבא, בין היתר לקראת האפשרות לשילובם של חיילים חרדים בשורות צה"ל, בסדיר ובמילואים. כמו כן מתכוונים ברבנות להגדיל את סך הבשר ה"חלק" הנקנה היום, העומד כיום על 30% בלבד.

בתוך כך, אל"מ הרב אייל קרים, רמ"ח הרבנות הצבאית, ציין בכנס כי "המפקדים לא תמיד מבינים בהלכה. הם שומעים מחיילי ההסדר כל מיני דעות ודרישות הלכתיות שונות, והם צריכים כתובת אחת ברורה. והכתובת הוא רב היחידה שמכיר את המציאות טוב יותר מראש הישיבה. רב היחידה יכול לפעמים לפתור את הבעיה באופן מציאותי על ידי עבודה בשטח ותיאום עם המפקדים".