הרבנות הצבאית: מותר לקיים הופעות לחיילים בשלושת השבועות

בצל הפעילות הצבאית ברצועת עזה התירה הרבנות הצבאית הראשית לקיים הופעות לחיילים, למרות שמדובר בתקופת שלושת השבועות, על מנת לחזק את המוראל ורוח הלחימה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/07/14 16:30 כב בתמוז התשעד

הרבנות הצבאית: מותר לקיים הופעות לחיילים בשלושת השבועות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מותר לחיילים לצפות בהופעות בשלושת השבועות? הרבנות הצבאית הראשית החליטה על רקע מבצע צוק איתן והלחימה בעזה, להתיר ללהקות הצבאיות להופיע בפני חיילים, על מנת לחזק את המוראל של החיילים ורוח הלחימה שלהם, כך מתפרסם היום (א') ב-nrg.

פניה הונחה בסוף השבוע האחרון בנושא על שולחנו של ראש מחלקת הרבנות אל"מ אייל קרים, והוא אישר את בקשת חיל החינוך והלהקות הצבאיות והתיר להן להופיע בפני חיילים, זאת על אף שמדובר בשלושת השבועות - תקופה בה לא נהוג לשמוע מוזיקה, לא כל שכך לצפות בהופעות חיות.

למרות ההיתר ייתקלו חיילים דתיים רבים בבעיה, שכן לצד שמיעת המוזיקה בשלושת השבועות, ייתקלו רבים בחיילות השרות במסגרת הופעות הלהקות הצבאיות, דבר אשר רבים מחיילי ישיבות ההסדר רואים כבעיה, ועל כן ייתכן כי למרות היתר הרבנות הצבאית הראשית לא יתייצבו חיילים דתיים רבים לצפות בהופעות.

במסגרת מבצע "צוק איתן" עובד חיל החינוך והנוער, המהווה את הסמכות המקצועית בתחום הפיקודי חינוכי ובתחום הלאומי-חברתי, על חיזוק לוחמי צה"ל בשטחי הכינוס. "לאחר שבוע וחצי של פעילות, עם הכניסה הקרקעית תפקידנו השתנה בפעילות מול הכוחות. זמן ההיערכות בשטחי הכינוס אפשר פעילות חינוך", אמר לאתר צה"ל קצין החינוך והנוער הראשי, תא"ל אבנר פז צוק, בביקור בבה"ד החינוך והנוער. "אנחנו נערכים לקראת שבוע הבא בעבודה מול לוחמים. גם הפעילות מול כוחות נוספים חיוניים שאינם לוחמים תמשיך".

עבודת החינוך מול הלוחמים בזמן ההמתנה לפשיטות הממוקדות נועדה לחיזוק רוחם. "כחלק מפעילות החינוך בתקופת היערכות והמתנה עסקנו רבות בהסברה על האזור, על ההיסטוריה ועל התפתחות הטרור בעזה", פירט תא"ל פז צוק. "המטרה היא להתוות את צדקת הדרך ולהסביר מהי המטרה ומהי המשימה, זאת בכדי לבנות את רוח הלחימה".

במקביל, החיל ממשיך את פעולותיו אל מול אזרחי המדינה בשיתוף עם פיקוד העורף. "אנו מפעילים מורות חיילות ואת אנשי מערך מגן (מקא"ם, גדנ"ע ונח"ל - מ.ג) ככוח מסייע לפיקוד העורף מול אזרחים. ישנן משימות רבות לחיזוק החוסן הקהילתי והחברתי", ציין קח"ר. "למעלה מ-300 אנשים פועלים במוסדות, בקייטנות ובמרכזי המידע מול קשישים וילדים. נמשיך בכל מקום שנידרש".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן