הקרן לידידות למתנגדיה: בושה בימים כאלה לעסוק בקמפיין של שנאה

מתנגדי קייטנות הקיץ של משרד החינוך התניעו מחדש את הקמפיין שהוקפא בעקבות חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון. גורם בכיר בקרן לידידות בתגובה: "איבדו לחלוטין את הקרדיט המוסרי שלהם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/06/14 16:27 כא בסיון התשעד

הקרן לידידות למתנגדיה: בושה בימים כאלה לעסוק בקמפיין של שנאה

הבוקר (ה'), שבו מתנגדי קייטנות הקיץ של משרד החינוך למאבק נגד הקרן לידידות והחלו להפיץ הודעות מטעמם לכלי התקשורת. בקרן לידידות מגיבים בחריפות לדברים.

"כאשר כל עם ישראל מתאחד בתפילה על המצב הקשה, הם מנצלים את ההפוגה של התפילות בימים האחרונים בכדי לשוב עם קמפיין השנאה שלהם, לאחר ששורה של רבנים כבר הפריכו את כל השקרים שהם מפיצים. זוהי התנהלות מבישה" אומר גורם בכיר בקרן.

הגורם מוסיף כי "בתחילה הם ניסו לשקר לציבור בדבר מעורבותה של הקרן בתכנים של הקייטנות. כעת הם מודים שהטעו את הציבור וממציאים טענות חדשות. בהחזרת הקמפיין בימים כאלה ולאחר שורת השקרים שלהם הם איבדו לחלוטין את הקרדיט המוסרי שלהם".

באשר לטענות שהועלו בהודעות שהוציאו מנהלי הקמפיין נגד הקרן, בשמו של הרב שלמה אבינר, מגיב הגורם כי "שורה ארוכה של רבנים בכירים בציונות הדתית, בכללם, הרב רבינוביץ', הרב סתיו, הרב מלמד, הרב רוזן ועוד, כבר בחנו את הנושא וכתבו פסקי הלכה ארוכים ומפורטים, המתייחסים גם לכל הטיעונים שמעלה הרב אבינר. בפסקי ההלכה הללו הם הגיעו למסקנה כי אין כל בעיה בלקיחת כספים מהקרן בכלל ובהשתתפות בקייטנות בפרט. זאת, בין היתר, משום שאין כל קשר בין התורמים של הקרן לבין מקבלי התרומות ואין כל השפעה של התורמים על מדיניותה של הקרן - עובדות שהוכיחו את עצמן מזה 30 שנה".

עוד מוסיף הגורם כי "תרומתה של הקרן לקייטנות נועדה לאפשר להורים מהשכבות החלשות לשלוח את ילדיהם בחינם אל הקייטנות. לכן מה שמנהלי קמפיין השנאה עושים הוא שימוש ציני למטרות פוליטיות בהורים האלה בכדי לקדם אג'נדות שאין בינן לבין ההלכה ולא כלום".

פורום הורים ומחנכים 'ידיד נפש' מסר בתגובה:

פורום הורים ומחנכים ״ידיד נפש״ נאמן לדעת רוב רבני ישראל בהם הרב שפירא, הרב לבנון, הרב אבינר ועוד, כמו גם גדולי הדור הרב אברהם שפירא זצ״ל והרב מרדכי אליהו זצ״ל. נמשיך לומר את האמת מתוך אהבה ואחריות לכלל ישראל. אנחנו מזמינים את כולם לקיים דיון ענייני בעובדות ולהימנע מהכפשות מיותרות. השמירה על הזהות היהודית אינה שנאה, כמו שטשטוש הזהות היהודית אינה ״ידידות״. אנו מצרים על כך שסגנון החשיבה הנוצרי המתחסד חודר לשיח הישראלי. לסגנון הזה ודאי שאין מקום במערכת החינוך בישראל.