הקרן לידידות: "לא מעורבים בתכנים, אין מה להסתיר"

לאור פרסומו של מסמך שמציג כביכול מעורבות של הקרן בתכנים. בקרן חושפים את התכנית המלאה של הכפר החוויתי לילדים, ושבים ומדגישים: אין לנו כל מעורבות בתכנים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/06/14 11:41 א בתמוז התשעד

הקרן לידידות: "לא מעורבים בתכנים, אין מה להסתיר"
הקרן לידידות, צילום: הקרן לידידות

לאחר חשיפת המסמך הפנימי של הקרן לידידות בדבר 'כפר הידידות' ב'כיפה' מגיבים בקרן וחושפים באופן בלעדי ל'כיפה' את התכנית המלאה של הפעילויות במתחם. גורם בקרן אומר ל'כיפה' כי "כל התכנים של הכפר שהוקם לילדים פותחו על ידי חברה מקצועית המתמחה בפעילויות כיף לילדים בתיאום מלא ובפיקוח משרד החינוך. כפי שאמרנו כבר בעבר, לנו לא הייתה מעורבות בתכנים".

בקרן גם מתייחסים למסמך שפורסם סביב הפעלת המתחם ואשר עורר תהיות באשר למעורבותה בתכנים, ומסבירים כי "לא מדובר במסמך פנימי כפי שניסו להציג זאת, אלא במסמך שנשלח לכל העיריות בתפוצה רחבה מאוד. המתחם אכן נועד בכדי להעשיר את הילדים ולהרחיב את האופקים שלהם אבל אך ורק בכיוון שאושר ופוקח על ידי משרד החינוך כפי שנגזר מתוך חזון שר החינוך 'האחר הוא אני', ללא שום השפעה שלנו על התכנים האלה, וכפי שניתן לראות גם בתכנית שאנו מפרסמים כעת. אין כאן מה להסתיר".

על פי התכנית שפורסמה על ידי הקרן, הכפר החוויתי יוקם בבית ספר צפית בקיבוץ מנחם על ידי חברת ההפקות 'פרומרקט', אשר גם תפעיל את הכפר, והוא ידמה טיול מסביב לעולם. בפתח הכפר יוענק לילדים דרכון, אותו הם יוכלו להחתים בכל 'מדינה'. ברחבי הכפר יועמדו לרשות הילדים ארבעה מתחמים שונים המדמים ארבע מדינות: אנגליה, מצרים, ארה"ב ויוון. המתחם ה'אנגלי' יהיה בנוי כאולם הקלטות גדול של להקת ה'ביטלס' בו יוכלו המשתתפים להקליט שירים, במתחם ה'מצרי' יוכלו הילדים לבנות פירמידות ולפתור כתבי סתרים, במתחם ה'יווני' ייהנו הילדים מפעילויות ספורטיביות ותחרותיות, ובמתחם ה'אמריקאי' ייהנו הילדים מיריד ענק של מתנפחים ודוכנים.

חברת 'פרומרקט', אשר תקים את הכפר ותפעיל אותו באמצעות דייליה, חתומה בשנים האחרונות על שורה של כפרי אטרקציות לילדים ולנוער: בין היתר, פסטיבל בתים ביער של חברת תנובה, פסטיבל קופיקו של 'יס', כפר המחזור של 'קוקה קולה', ועוד.

יצויין כי מוקדם יותר היום הודיע משרד החינוך כי בכוונתו להרחיב את פרוייקט הקייטנות לאוכלוסיות נוספות, וכי הוא השיג את המימון המלא לכיתות א-ה. המימון של הקרן יועבר באופן עצמאי לאוכלוסיות חלשות נוספות שלא היו אמורות להיות כלולות בפרוייקט הקייטנות, שיוכלו להשתתף בפעילויות של הקרן על פי בחירתם.