הקפאת התכנון ביו"ש מונעת את קבורת אדל ביטון ביישוב יקיר

משפחתה של אדל ביטון ביקשה לטמון את אדל ביישוב יקיר, אך היעדר אישורים להכשרת שטח מונעת זאת. יוסי דגן: "לא ייתכן שקורבן לטרור לא תוכל להיקבר ביישוב בו התגוררה רק בשל עניין בירוקרטי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/02/15 20:38 כח בשבט התשעה

הקפאת התכנון ביו"ש מונעת את קבורת אדל ביטון ביישוב יקיר
אילוסטרציה: המשרד לשירותי דת, צילום: אילוסטרציה: המשרד לשירותי דת

משפחת הילדה אדל ביטון החליטה הערב (ג') כי היא רוצה לקבור את ביתה אדל ביישוב יקיר. ההורים אדוה ורפי פנו בבית החולים למ"מ ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ולרב היישוב יקיר הרב אהרון כהן בבקשה לאפשר זאת ולהכשיר שטח לשמש כבית קברות וזאת בתוך גבולות המוניציפאליים של היישוב יקיר (קו כחול). בישוב ישנו שטח מתאים של 20 דונם בתחום המוניציפלי של הישוב.

בעקבות זאת פנתה המועצה למנהל האזרחי, והתקבלה תשובה שלילית בעקבות חוסר תכנית מתאר להקמת בית קברות באותו שטח. ללא אישור מדיני לא מקודמות תכניות כלל בכל יו"ש.

מ"מ ראש המועצה יוסי דגן פנה בדחיפות ללשכת ראש הממשלה ושוחח עם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה להתערב בעניין : "לא ייתכן כי ילדה שהפכה לקרבן הטרור לא תוכל להיקבר ביישוב בה התגוררה רק בשל עניין בירוקרטי. אנו דורשים מראש הממשלה בשם משפחת ביטון להתערב מיידית על מנת שנוכל להביא את הילדה הקדושה לקבורת אמת כמה שיותר מהר".

ראש המועצה גרשון מסיקה, ששהה בשעות האחרונות לפני הפטירה יחד עם ממלא מקומו יוסי דגן לצד בני המשפחה,

הגיב בחריפות: "אדל נרצחה אך ורק בגלל היותה יהודיה. לא יעלה על הדעת שבגלל בעיות ביוקרטיות לא תטמן הקדושה אדל בבית עלמין ביקיר . אני קורה לרוה"מ שיורה למנהל שלא לנקוט באטימות ביוקרטית ולאפשר קבורתה של אדל ביקיר. מקום שכה אהבה" - הדגיש מסיקה.

תגובת המנהל האזרחי:

אנו משתתפים בצער המשפחה. המנהל האזרחי יסייע לאיתור מקום קבורה ככל הניתן.